Ga naar inhoud

C-schijf en CD-rom niet in "Mijn computer" (XP Hom


Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik in de computer van een kennis de CD-rom-speler (schijf d:) niet meer benaderen vanuit de Verkenner. Nu blijkt dat ook in "Mijn computer" zowel de C-schijf als de CD-rom-speler niet zichtbaar zijn. In de verkenner is de C-schijf wel zichtbaar, maar hij staat op een andere plaats dan gebruikelijk. Vanuit de command-prompt zijn beide schijven wel te benaderen. Ook worden de beide schijven wel herkend door Windows XP Home in "Computer Beheer". Kan iemand mij vertellen welke registry-setting mogelijk de oorzaak is van dit probleem? Belangrijkste systeemspecificaties: Processor Intel 2.93 Mhz, Harde schijf 160 Gb. Opstart-partitie 120 GB, waarvan 90 GB vrij. 500 Mb intern geheugen. Cardreader met 4 ingangen. De schijven E:, F: G: en H: behorende bij de cardreader staan wel in "Deze computer". Virusscanner AVG Free.
Link naar reactie
[quote:8b68050fe8="HermanH"]In de verkenner is de C-schijf wel zichtbaar, maar hij staat op een andere plaats dan gebruikelijk.[/quote:8b68050fe8] Welke andere plaats? [quote:8b68050fe8="HermanH"]Kan iemand mij vertellen welke registry-setting mogelijk de oorzaak is van dit probleem?[/quote:8b68050fe8] Hoezo register, heb je erin zitten rommelen zonder een back-up te maken? Als je interesse hebt in een betaald progje, zie dit: [url=http://www.cdromdisappeared.com]cd-rom disappeared[/url] Wanneer was de cd-rom verdwenen? Je kan dan herstelpunten gebruiken... EDIT: Voor het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Verwijder de upperfilter en lowerfilter (?) waarden uit de sleutel. (bron: [url]http://www.winportal.com/chat_sin.asp?ObjectID=4933[/url]
Link naar reactie
Master Online schreef: [quote:fcfd342558]Hoezo register, heb je erin zitten rommelen zonder een back-up te maken? [/quote:fcfd342558] Het antwoord: Nee, maar ik vermoed dat de betreffende kennis met tooltjes is bezig geweest zonder te weten welke gevolgen het gebruik van dergelijke tooltjes heeft. Master Online schreef: [quote:fcfd342558]Voor het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Verwijder de upperfilter en lowerfilter (?) waarden uit de sleutel. (bron: http://www.winportal.com/chat_sin.asp?ObjectID=4933[/quote:fcfd342558] Mijn reactie: Bedankt. Dit ga ik morgen-avond toepassen. Het resultaat laat ik daarna even weten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...