Ga naar inhoud

Problemen met internet verbinding nieuwe computer.


Aanbevolen berichten

Van een nieuwe Fujisu/siemens Amilo computer valt steeds de internetverbinding uit. Als hij het wel doet zijn maar enkele websites berijkbaar. Als ik een vrij nieuwe laptop op dezelfde kabel aansluit is alles goed. Ze hebben beiden Vista Home Premium als besturingssysteem. De internetverbinding is van UPC Kabel . Als ik een router tussen de nieuwe computer en het upc modem aansluit is alles goed. Ik heb al van de website van de fabrikant de nieuwste netwerkkaartdriver gedownload maar dit heeft geen resultaat.
Link naar reactie
Dat doet UPC tegenwoordig automagisch maar het adres zelf is niet meer van belang, alleen voor de provisioning. Maar je kunt niet steeds een andere computer achter de modem hangen want dan moet eerst de modem gereset worden en dan de PC of notebook eraan gehangen worden voor de provisioning van dat mac adres van de netwerk kaart. Een router aanschaffen, blijft alles gewoon werken en kun je aansluiten wat je wilt.
Link naar reactie
Heb inmiddels van alles geprobeerd. UPC gebeld volgens, hun ligt het niet aan de internetverbinding van UPC. Computerleverancier gebeld volgens ,hun ligt het niet aan de computer. De computer bij een buurman rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten. Werkt dan perfect. Bij iemand anders rechtstreeks op de UPC kabel aangesloten, werkt dan niet goed. Mag bij de computerleverancier langs komen, maar zij denken dat dat niet veel nut heeft omdat bij hun ook alles via een netwerk wordt aangesloten en dan is het probleem niet aanwezig. Ik denk dat ik de router laat zitten dan is het probleem weg.
Link naar reactie
Ik heb de geavanceerde inslellingen op half duplex en op duplex gehad en de andere mogelijke instellingen. Hij stond op auto en ik heb hem daar weer op teruggezet. Het heeft niet tot resultaat geleid. Ik heb er al zoveel tijd ingestoken dat ik besloten heb om over te stappen naar de glasvezelkabel van onsbrabantnet. Ik heb de kabel al binnen liggen en met UPC kom ik niet verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...