Ga naar inhoud

problemen met FF , IE7 en afsluiten Vista


Aanbevolen berichten

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is marcel, ik ben 27 en kom uit hellevoetsluis. Ik heb niet echt veel verstand van computer, daarom ga ik ook hier een vraag stellen. Mijn vriendin heeft sinds kort (3 dagen) een nieuwe PC. Leuk dingetje, maar eigenlijk direct al een probleem. Direct na het installeren van het apparaat hebben we zonealarm, avast en firefox erop gezet (allen laatste versie). Virussen, spyware etc staat er zeker weten niet op! Het probleem is als volgt; In ongeveer 50% van de gevallen dat firefox gestart word, gebeurd er niets, je ziet vista heel even denken en dan gebeurd er niks. Firefox is dan ook met geen mogelijkheid te openen, en is ook niet te sluiten via taskmanager. Op dat zelfde moment, als we dan IE7 starten gaat deze ook vreemd doen. Deze start wel, maar het duurt vervolgens heel erg lang voordat deze een website opend, als die al opend. Nadat dit allemaal gebeurd is, valt het ook op dat vista niet meer wil afsluiten, soms duurt het een uur en soms sluit deze helemaal niet meer af. In de andere 50% van de gevallen werkt FF probleem loos. IE werkt dan ook gewoon goed en vista sluit dan ook gewoon binnen een tiental sec af. De PC is splinternieuw en alle programma zijn zoals ze gedownload zijn, vista is standaard en er zijn bij FF en IE geen enkele addons of plugins geinstalleerd..... Wat kan dit vreselijk irritante probleem veroorzaken? en heeft iemand een oplossing? elke keer als het probleem optreed moet de pc opnieuw gestart worden om het op te lossen. En vaak binnen een kwartier gaat het weer fout. :(
Link naar reactie
voor zover ik heb begrepen (gelezen op internet), is dat als het webshield van avast is ingeschakeld, maar die staat uit. En dan zou dat geen probleem moeten geven. Ik weet ook niet of het probleem van FF en IE 7 met elkaar te maken heeft. Misschien is het toeval dat die elke keer bijna tegelijk gebeuren. Zou het kunnen komen door het fisching filter van IE7 (het probleem met IE7 dan he)? of praat is dan onzin?
Link naar reactie
Ik weet niet of het allebei Freeware is maar je zou kunnen proberen om er 1 te verwijderen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Ook misschien goed om even te checken of windows zelf up to date is en de firewall van windows is uitgeschakeld dit is te controleren in het beveiligingscentrum van Vista.
Link naar reactie
als het een nieuwe vista is draait vrijwel zeker ook windows defender nog mee. begin eens met die uit te zetten. en vervolgens proberen met zonealarm uitgeschakeld (is soms lastig: even deïnstalleren gaat sneller...!) zonealarm geeft de laatste tijd steeds vaker problemen in samenhang met virusbeschermers......
Link naar reactie
Ik heb naar aanleiding van jullie reactie zonealarm eraf gegooid en 1 keer raden... Het probleem is dus opgelost :D Betekent wel dat het beestje nu draait met alleen windows firewall en avast, en windows firewall is natuurlijk niet meer dan een slechte grap. Nu denk ik erover om comodo erop te zetten. Alleen ik twijfel erover om alleen de firewall van comodo icm avast erop te zetten of avast eraf halen en het hele pakket van comodo te installeren. Wat vinden jullie? En kan comodo wel overweg met avast, of krijg ik dan hetzelfde als met zonealarm?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Met stijgende verbaqzing deze thread gelezen. Mijn nieuwe PC is drie keer teruggegaan naar de fabriek vanwege dit probleem, diverse helpdesken en Techcall UPC konden me niet helpen. De PC kon om de haverklap geen internet pagina's meer openen terwijl de verbinding oké was. Ook de buttons afsluiten, opnieuw opstarten en configuratiescherm deden het niet meer. De PC is na drie keer gecrediteerd door de fabriek en ik heb een nieuwe PC, notabene gisteren geïnstalleerd en zoals ik altijd doe: avast en zonealarm erop. Nog geen dag later begonnen de problemen weer. Toen wist ik genoeg: dit ligt niet aan de PC......even verder googlen dan mijn neus lang is dit keer en dan deze thread tegenkomen..... Ik heb zojuist Zonealarm eraf geknikkerd......afwachten maar....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...