Ga naar inhoud

vista opnieuw instaleren


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een tijdje geleden een laptop gekocht waarop een vista-versie staat. Hierbij zat geen vista-cd geleverd. Nu vraag ik mij af, is het mogelijk om schone instalatie van vista erop te zetten. Op mijn laptop staat namelijk wel een verborgenschijf met allerlei software die geinstaleerd werd toen ik mijn computer voor het eerst aanzette. Ik heb een acer aspire 6930. Groetjes Jaap
Link naar reactie
[quote:67f151a7a9="jaapschaap"]Windows start gewoon op vanaf de C-schijf. Die verborgen schijf heet PQservice. Maar als ik nu mijn windows opnieuw erop wil hebben, moet ik dan een nieuwe versie kopen? Op mijn laptop stond namelijk al een windows vista, en mij vraag is, of ik deze zonder cd opnieuw kan instaleren? Groetjes Jaap[/quote:67f151a7a9] Door op F12 (F12 bootmenu moet wel Enabled staan in je BIOS) te drukken tijdens het opstarten kan je kiezen om via deze verborgen partitie op te starten en vandaar Windows weer in de staat terug te brengen van aankoop. Maw een volledig nieuwe installatie van Vista. Het kan ook dat er bij het voor het eerst opstarten van de Laptop gevraagd wordt om een set restore CD's of DVD's te maken. Dit moet je zelf doen met. Je kan ook met een OEM DVD van Vista je Laptop weer opnieuw installeren met de key die bij je Laptop geleverd is, alleen zal je dan zelf alle drivers bij elkaar moeten sprokkelen. Je hoeft geen nieuwe licentie te kopen want die heb je al voor deze Laptop.
Link naar reactie
Hallo Probeer dit eens. Hier onder staat hoe het moet bij een Acer. En dit geld bij de 7520G/7520/7220/5110/5100/3100 series. Daar ik er 2 heb van Acer laptops,dus misschien gaat dit ook bij u op.. Daar wij ook geen cd-rom erbij hebben. Ik wil mijn computer herstellen naar de originele instellingen zonder herstel-CD's. Opmerking: Indien op uw systeem meerdere talen gebruikt worden, is het besturingssysteem en taal die wordt gekozen wanneer het systeem voor het eerst wordt ingeschakeld, de enige optie voor toekomstige herstelwerkzaamheden. Met het herstelproces kunt u de originele software terugzetten die op het C: station geïnstalleerd was op het moment dat u het notebook kocht. Volg onderstaande stappen om het C: station opnieuw op te bouwen. (Het C: station wordt opnieuw geformatteerd en alle gegevens worden gewist.) Het is van belang dat u reservekopieën maakt van alle bestanden voordat u deze optie gebruikt. Controleer de instellingen van de BIOS voordat u een herstelhandeling uitvoert. 1 Controleer of de functie Acer disk-to-disk recovery is ingeschakeld of niet. 2 Zorg dat de instelling D2D Recovery in Main op Enabled (ingeschakeld) staat. 3 Verlaat de BIOS utility en bewaar de wijzigingen. Het systeem wordt opnieuw opgestart. Opmerking: Om de BIOS utility te activeren, drukt u op <F2> tijdens de POST. Het herstellen starten: 1 Start het systeem opnieuw op. 2 Terwijl het Acer logo in beeld is, druk op hetzelfde moment op <Alt> + <F10> om het herstelproces te activeren. 3 Zie de instructies op het scherm om systeemherstel uit te voeren. Belangrijk! Deze functie gebruikt 10 GB in een verborgen partitie op de harde schijf.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik wil geen systeemherstel uitvoeren, maar vista opnieuw instaleren inclusief de standaard drivers. Toen ik mijn laptop voor het eerst aanzette werden alle standaard drivers voor bijvoorbeeld mijn webcam etc. geinstaleerd. Deze status wil ik dus terug. Een lege computer met een schone vista en de standaard drivers. Kan ik dit gewoon doen door eerst alles bestand op een usb op te slaan, daarna een nieuwe vista erop te zetten. Want klopt het als ik de PQSERVICE start vanuit me bios dat ik dan een nieuwe vista kan instaleren. Ik heb namelijk geen idee wat deze schijf precies is en kan het ook nergens vinden. Groetjes Jaap
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Hallo Zou het niet weten. Maar zoals ik hier boven heb beschreven,werkte bij mijn alle 2 Acer Laptops. Met het herstelproces kunt u de originele software terugzetten die op het C;station geinstalleerd was op het moment dat u het notebook kocht.Volg onderstaande stappen om het C;station opnieuw op te bouwen.(Het C;station wordt opnieuw geformatteerd en alle gegevens worden gewist.)Het is van belang dat u reservekopieen maakt van alle bestanden voordat u deze optie gebruikt. Dit heb ik uit het boekje van Acer. Dus die bestanden wat u houden wilt ff een kopie van maken,en op een cd zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...