Ga naar inhoud

XP herinstalleren met format C lukt niet


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een computer voor mijn vader op de kop getikt. Het is een ACER Aspire 620T. Hierop zit XP Home geïnstalleerd (OEM). De licentie zit op de kast. Allemaal geen probleem. Omdat er van alles van de vorige eigenaar op de computer zit wil ik XP er opnieuw opzetten. Normaal gesproken krijg je bij een nieuwe installatie de optie om een format C te doen. Deze optie krijg ik hier echter helemaal niet. Als ik XP opnieuw installeer, staat daarna nog alle 'troep' van de vorige eigenaar op de computer. In de computer zit, helaas, geen diskettestation, dus ik kan geen format C vanaf een diskette doen. Mijn vraag is of het mogelijk is om dat vanaf een cd of usb stick te doen, en hoe dit ik dat? Er zit een recoveryfunctie op de computer maar die werkt helaas niet. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast heel erg bedankt! Ruurd
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb je vanuit Windows zelf een nieuwe installatie over de oude heen gezet. Om de schijf compleet leeg te maken moet je de notebook van de cd opstarten, hiervoor moet in de BIOS de cd/dvd drive op first boot staan. tijdens het opstarten van de PC krijg je de melding om van de cd op te starten, druk nu op een willekeurige toets en de installatie zal starten. Ik heb op mijn website er een tutorial over staan. http://www.pcwebplus.nl/tsoft/xpinstall.htm
Link naar reactie
Goedemorgen Maxstar, Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga je site bekijken en alles nog eens uitvoeren. Op de Acer kan je bij het opstarten F12 indrukken en dan krijg je de optie om op te starten vanaf de CD-rom. Dat heb ik nu al meerdere keren gedaan. Het vreemde is dat als ik dat doe, met de XP cd in de computer, ik niet de optie krijg om een partitie te verwijderen of te formatteren. De optie 'D' ontbreekt! Ik ga het nu voor de zoveelste keer proberen en laat het even weten. Nogmaals hartelijk dank. Ruurd
Link naar reactie
Maxstar, Na veel zoeken en uiteraard jouw hulp is het mij gelukt de Format functie te vinden. Ik ben nu bezig met een nieuwe installatie en de partitie wordt geformatteerd. Dat is iets dat ik niet eerder zag. Nu zal het dus, naar alle waarschijnlijkheid, goed komen. Reuze bedankt voor je hulp en een fijne dag verder! Ruurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...