Ga naar inhoud

Computer start na opnieuw installatie nog steeds langzaam op


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb twee maanden geleden mijn computer XP SP2 opnieuw opgestart, omdat deze heel langzaam op startte. Maar nadat ik hem helemaal opnieuw had geïnstalleerd startte hij nog steeds langzaam op! Het probleem is dat hij nu ook bij het DELL scherm heel lang moet laden, en bij het woord "Welkom" (ik heb maar één acount), blijft hij wel een halve minuut wachten... Wat kan ik doen om mijn computer sneller te laten opstarten?! Alvast Bedankt :roll:
Link naar reactie
kan een hardware-oorzaak hebben, zoals geheugen (gedeeltelijk) defect of niet goed aangesloten, de harde schijf heeft iets ernstigs onder de leden. maar het kan ook zijn dat er een instelling dwars zit, of dat je -meteen na de herinstallatie- weer alles hebt teruggeïnstalleerd wat je zo graag wilt gebruiken, en dus in feite je oude toestand hebt hersteld. heb je trouwens de hd geformatteerd voor de nieuwe installatie of heb je de windows cd zijn gang laten gaan? kortom: hier vandaan lastig te zeggen. wel doen: start pc opnieuw, en ga de bios in, en herstel daar de standaard/defaultwaarden. wel netjes met opslaan de bios uitgaan! start/uitvoeren/typ: msconfig / geef enter/tabblad opstarten: haal alle vinkjes weg behalve van je virusbeschermer en firewall. gaat het dan sneller? en mocht het de hd zijn: je hebt toch wel een goede backup van je data??
Link naar reactie
Ja, bij de installatie van Windows is de hele hd op nieuw geformateerd, wat bedoel je met geheugen niet goed aangesloten? ik heb laatst extra geheugen erin gezet, en deze ziet ie zitten, en tijdens het gebruik van de computer is hij dan ook sneller, maar nog niet tijdens het opstarten. Bios? bedoel je daarmee boot menu? en ja, ik heb een goede back-up van al mijn data, ik heb een draagbare hd naast de computer staan... Kan ik echt alle vinkje bij msconfig weg halen? (behalve virus en firalwall)
Link naar reactie
oké, dat geeft wat duidelijkheid. wat dag geheugen betreft: soms helpt het om de stripjes even los te nemen en weer eens goed vast te zetten. vandaar die vraag. maar wordt het geheugen allemaal in windows herkend dan zou dat goed moeten zijn. bios: niet zozeer het bootmenu, alswel de zwarte schermen met gegevensbrij die je ziet voordat je het windowslogo gewaar wordt. maarre, die nieuwe info over die externe hd: die is niet onbelangrijk als je m.n. traagheid tijdens het opstarten bemerkt. gaat het soms sneller als je die schijf voor het uitzetten netjes veilig verwijdert, en pas weer inplugt als de pc (hopelijk nu wel snel) helemaal is opgestart??
Link naar reactie
Oke, ik heb de externe hd netjes (veilig) verwijderd en totaal los gekoppeld van de usb-poort. Ik had het idee dat hij iets sneller op startte, maar nu bleef hij nog steeds lang hangen bij het beeld van DELL (mijn beeldscherm), bij het beeld met "welkom" liet hij na 7 sec. het deuntje horen van als windows opstart, maar daarna duurde het nog 12 sec. voordat hij mijn desktop liet zien.... Maar kan ik nou bij msconfig echt alle programma's weg vinken? (behalve firewall en virusscan), er staat ook iets van Nvidia, mijn videokaart, kan deze ook weg?
Link naar reactie
Download TuneUp Utilities eens en laat hem eens goed opschonen, daar kan je ook de startup beheren, en het programma geeft aan wat je aan MOET laten, en wat weg mag. Als je uitleg nodig hebt bij dit programma hoor ik het wel, graag via een prive berichtje. [url]http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/[/url] Hellaas wel een 30 dag trial versie, maar genoeg tijd om even je computer op te schonen. Succes ermee en groetjes ;)
Link naar reactie
herstart de pc en zodra de herstart begint tokkel je op f2, f12 of del-toets (je moet dat kunnen vinden op een van de beginschermen of de handleiding) ´to enter set up´ . je komt dan in de bios, en meestal vind je op de eerste pagina al een verwijzing naar menu/f-toetsen waarmee je ´defaults restore´ oid kan doen. heb je dat gedaan verlaat de bios dan via menu/de f-toets ´save and exit´ dan wordt vastgelegd dat de bios is teruggezet naar de oorspronkelijke waarden, en kun je gaan uitsluiten dat de bios je trage opstart veroorzaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...