Ga naar inhoud

Waar vind ik pagefile.SYS in XPpro


Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor de reactie :) tja, waartoe het pagefile.sys is hoefde ik niet te weten.... maar inderdaad wel waar hij zou kunnen zitten C: ( zal dus staan voor de schijf of partitie waarop het OS is geinstalleerd?)\pagefile.SYS... Zoeken vind dit bestand niet. Mapoties staan op verborgen bestanden weergeven ( ook de systeemmappen) maar toch lukt het me niet dit bestand te traceren. Met een defragmentatie van deze partitie ( in mijn geval E:\) kan het bestand pagefile.SYS (1.2 Gb)niet defragemteren Volume Oude XP (C:) Volumegrootte = 14,65 GB Clustergrootte = 4 kB Gebruikte ruimte = 8,60 GB Beschikbare ruimte = 6,05 GB Percentage vrije ruimte = 41 % Volumefragmentatie Totale fragmentatie = 13 % Bestandsfragmentatie = 27 % Fragmentatie van vrije ruimte = 0 % Bestandsfragmentatie Totaal aantal bestanden = 31.564 Gemiddelde bestandsgrootte = 473 kB Totaal aantal gefragmenteerde bestanden = 3 Totaal aantal overtollige fragmenten = 469 Gemiddeld aantal fragmenten per bestand = 1,01 Fragmentatie van wisselbestand Wisselbestandsgrootte = 0 bytes Totaal aantal fragmenten = 0 Mapfragmentatie Totaal aantal mappen = 1.609 Gefragmenteerde mappen = 1 Overtollige mapfragmenten = 0 MFT-fragmentatie Totale grootte van MFT = 175 MB Aantal MFT-records = 33.354 Percentage van MFT dat in gebruik is = 18 % Totaal aantal MFT-fragmenten = 4 -------------------------------------------------------------------------------- Fragmenten Bestandsgrootte Bestanden die niet kunnen worden gedefragmenteerd 22 1.11 GB \pagefile.sys XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxXXXXXXX Intern zit een schijf van 40Gb die gepartitioneerd is in een C: en een E: Op (C:) zat m'n oude XP die crashte. nu heb ik een nieuwe install van XP gedaan op de partitie E:.(19.2 Gb)die nu alleen gebruikt word voor het OS. er is ook een D: ( intern 160Gb) voor opslag/backup Volume Nieuwe XP (E:) Volumegrootte = 19,53 GB Clustergrootte = 4 kB Gebruikte ruimte = 7,39 GB Beschikbare ruimte = 12,15 GB Percentage vrije ruimte = 62 % Volumefragmentatie Totale fragmentatie = 0 % Bestandsfragmentatie = 0 % Fragmentatie van vrije ruimte = 0 % Bestandsfragmentatie Totaal aantal bestanden = 47.828 Gemiddelde bestandsgrootte = 209 kB Totaal aantal gefragmenteerde bestanden = 1.747 Totaal aantal overtollige fragmenten = 2.800 Gemiddeld aantal fragmenten per bestand = 1,05 Fragmentatie van wisselbestand Wisselbestandsgrootte = 0 bytes Totaal aantal fragmenten = 0 Mapfragmentatie Totaal aantal mappen = 2.657 Gefragmenteerde mappen = 13 Overtollige mapfragmenten = 325 MFT-fragmentatie Totale grootte van MFT = 49 MB Aantal MFT-records = 50.606 Percentage van MFT dat in gebruik is = 99 % Totaal aantal MFT-fragmenten = 2 en toch nergens te vinden :( suggesties...? Tnx alvast! Mars
Link naar reactie
Pagefile.sys => Virtueel geheugen => Wisselbestand Start > Run > [b:16fcb8f29f]control Sysdm.cpl[/b:16fcb8f29f] > OK Tabblad Geavanceerd > onder Prestaties > knop Instellingen > tabblad Geavanceerd > onder Virtueel geheugen > knop Wijzigen [size=9:16fcb8f29f]Start > Run > [b:16fcb8f29f]control Sysdm.cpl,System,3[/b:16fcb8f29f] > OK[/size:16fcb8f29f] Controleer daar je instellingen. Zet desnoods virtueel geheugen op alle schijven/partities op 0 (nul) (Geen wisselbestand) en via herstart slechts op je systeempartitie instellen Of staat het reeds op 0 (nul), want die waarde lees ik in je gegevens terug :? Daarbij heb ik begrepen dat Windows eigen defragmentatie niets met Pagefile.sys aankan. Slechts een third party programma zoals Diskeeper zou het na herstart kunnen defragmenteren. Dus nog voordat Windows is opgestart. http://www.aumha.org/win5/a/xpvm.php http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-820.html http://www.kellys-korner-xp.com/xp_defrag.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...