Ga naar inhoud

problemen na installatie Google Chrome


Aanbevolen berichten

vandaag probeerde ik Chrome te installeren en te gaan gebruiken. (FF is mijn standaard) In eerste instantie beviel Chrome me toch niet. Gede-installeerd. Vreemd was dat een aantal chrome-iconen bleven.Nog vreemder en vooral vervelend was dat na systeemherstel een aantal snelkoppelingen op bureaublad (C!T,bank,etc) het niet meer spontaan deden en steeds weer opgezocht moesten worden uit de bekende lijst .Ook een de-install van Firefox lukt niet, zelfs niet in V.M.Dat vind ik wel héél merkwaardig.. Kortom het is een vreemd zootje geworden. Heeft iemand een idee hoe ik uit deze impasse kom?
Link naar reactie
daar lees ik dan dd april 2009: in dezelfde week dat Firefox twaalf lekken gedicht kreeg, heeft ook Google zijn browser gepatched. Bij Chrome gaat het om een ernstig XSS-lek.(??) Het gaat om een fout in de wijze waarop de Google browser met bepaalde url's omgaat. Chrome kan zo uit het niets worden opgestart en gedwongen worden willekeurige javascripts (??)uit te voeren. Chrome wordt bij een aanval op het lek niet direct, maar indirec(??) benaderd. Gebruikers die naar een kwaardaardige url surfen in Internet Explorer, krijgen te maken met code die Chrome in meerdere tabjes opent en allerlei scriptjes (??)draait. Dat is ook gelijk de grote beperking van deze uitbuiting; hij werkt alleen als het surfen dus met IE gebeurt, en Chrome nog niet open stond. einde citaat.De vraagtekens zijn van mij. Voor zover ik het begrijp (ahum) zal het niet op mijn situatie slaan, het was meteen al mis.En vreemd dus dat FF niet te verwijderen was. Enfin, het probleem lijkt verdwenen te zijn. Hartelijk dank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...