Ga naar inhoud

partitie "beveiligd".


Aanbevolen berichten

PC met Vista HP 64bits, SATA2 schijf met systeempartitie en tweede SATA2 schijf met datapartities. Plotseloos kan ik op één van de drie partities op die tweede schijf geen nieuwe map aanmaken; krijg weer eens zo'n debiel windows venstertje , ditmaal met; "de diskette is tegen schrijven beveiligd". Diskettes zijn (letterlijk) van de vorige eeuw; noem het beestje bij zijn/haar naam. En ik kan me niet herinneren dat ik die schijf tegen schrijven beveiligd heb, wat, tenzij om zeer specifieke redenen, trouwens een onzinnige handeling zou zijn; je hebt een harde schijf om daarop te schrijven en dat weer te kunnen lezen, niet om mee op te scheppen of de planten water te geven. Ik baal van al die ongewenste "beveiligingen" van Vista, zeker als ze te onpas vanzelf optreden. Hoe kom ik van die toestand af?
Link naar reactie
Ales up-to-date. Volledige scan uitgevoerd; geen problemen (wat me niet bevreemd, ik zit nooit op shitsites en alles wordt gescreend op moment van binnenkomst). Probleem echter even plotseling als raadselachtig verdwenen! In de eigenschappen van de partitie onder "Beveiligingen" lukte ook niets; een zeer vreemde verwijzing naar een map foto's die nergens op sloeg. Heb de systeemmap "Afbeeldingen" verplaatst naar partitie H, en daarna kon ik ineens wél de systeemmap "Documenten" verplaatsen naar G, welke partitie dus nu ineens weer bereikbaar was. Snap er geen yota van maar hopelijk blijft het daarbij. Groeten en tot het volgende probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...