Ga naar inhoud

program files / meerdere partities?


Aanbevolen berichten

1. Wat zijn de pro's en contra's van met meerdere partitities werken op 1 HD? max. 2? 2. Is het raadzaam om bijv ivm audio-visuele programma's je program files op te splitsen en onder te delen in Partitties? Pro's en contra's? 3. Was is het voordeel van bijv. lokale schijf C; op te delen in 2 partitties. P1: alleen windows en p2: programfiles ?
Link naar reactie
Data zou ik wel op een andere partitie zetten... progrma files map niet, lastig te backuppen als ghost tenzij je de heel schijf ghost ipv de partitie. Ik zou juist een aparte backup van de 2e partitie maken met alleen de data, net vervuild met nog een Program files map..... Data backuppen hoeft niet al Ghost wat het backuppen wat een eenvoudiger maakt.....
Link naar reactie
Ik vind dat je raar nederlands praat, Maar het voordeel is dat je dan gewoon je data kan backuppen en later terug kan zetten als je bijvoorbeeld een nieuw besturingsysteem heb geinstaleerd of het zelfde wat je nu al hebt geherinstalleerd. Tenminste dit vind IK persoonlijk een voordeel. Probeer de volgende keer wat duidelijker nederlands te praten, want als je zelf al niet uit je eigen moeilijke woorden komt, hoe moeten wij er dan ooit uit komen ?? Succes verder met dit probleem, En hoop dat nadat je probleem is opgelost, je ook actief op het forum blijft om O.A je ervaringen uit te wisselen en mogelijk andere mensen kunt gaan helpen met hun problemen. Groetjes, bignick1
Link naar reactie
Twee HD's heeft het voordeel dat je de een kunt backuppen naar de andere. Dus het verlies van data / systeem van een HD crash is een heel stuk kleiner. Bij twee HD's kun je ook nog een Raid installatie overwegen. Ik zou bij 1 HD 2 partitie's willen aanraden: een partitie met uitsluitend systeem en geinstalleerde programma's en de ander met al je data, wat dat ook is. Maar backup's maken (images draaien) naar DVD's of ext. HD is dan welhaast een "must". perloc
Link naar reactie
Sorry, ik weet van het bestaan van Raid maar heb er geen enkele ervaring mee. Dus dat laat ik even aan anderen. Of anders kijk hier maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Array_of_Independent_Disks Als een Raid aansluiting niet is geinstalleerd op je moederbord zul je een kaart moeten kopen. perloc
Link naar reactie
SDD. De schijven zijn me nu nog te duur en wil 1-3 jaar wachten voordat ik er eventueel een koop zo'n SDD. schijnt naar ik gelezen te hebben 2-3 x zo snel te kunnen werken. 1. kan ik over 1-2 jaar een dergelijke SDD schijf wel kwijt met mijn asus PB 5 V board... (of zoiets;Intel core 2 duo 2.00 ghz of zoiets) systeem is een 2-4 jaar oud. 2. Kan ik een backup gemaakt (met een maxtor schijf uit 2005 tegen die tijd) terugzetten op zo'n nieuwe SDD schijf? Vanuitgaande dat de rest van de computerhardware/ moederboard enz... hetzelfde blijft?
Link naar reactie
[quote:9d68d3c6d8="andre@home"]Data zou ik wel op een andere partitie zetten... progrma files map niet, lastig te backuppen als ghost tenzij je de heel schijf ghost ipv de partitie. Ik zou juist een aparte backup van de 2e partitie maken met alleen de data, net vervuild met nog een Program files map..... Data backuppen hoeft niet al Ghost wat het backuppen wat een eenvoudiger maakt.....[/quote:9d68d3c6d8] Als je echt alle data wilt scheiden van de programma's moet je (bij het installeren) de map Documents & Settings op de tweede partitie zetten (dat gaat onder XP met Vista heb ik daar geen ervaring mee). Alleen moet dat in een installatiescript, achteraf verplaatsen werkt niet M$Soft geeft geen garantie dat achteraf verplaatsen goed gaat . In die map worden door "netjes geschreven" programma's allerlei datafiles weggezet. Voorbeelden: je Outlook .pst mappen, de map Mijn documenten, enz. Alleen: programma's houden zich niet altijd aan de XP conventies. En plaatsen data in de program files map (wat eigenlijk niet mag). Voorbeeld: AH fotoprint programma plaatst de te versturen foto's op die plek. In dat geval helpt de bovenstaande truuk ook niet... Bij het backuppen van je data partitie wordt deze data dus niet meegenomen..
Link naar reactie
oke, dank voor je toevoeging! Sata I versus Sata II maakt dit veel uit in de praktijk (op papier wel)? Ik heb hier een Sata I 160 GB liggen (7200 rpm, Hitachi uit jan. 2005). Is dit 8 MB of 16 MB cache? Wil deze gaan laten dienen als: lokale schijf voor alleen program files + windows xp proff sp2 (geschatte data wat erop komt 20-50 gb).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...