Ga naar inhoud

Font wijzigen


Aanbevolen berichten

Ik heb win2000 ge-upgrade naar Winxp. Dat is zonder problemen verlopen. Maar het font van veel teksten in te groot en een ander dan ik gewend ben in Win2000 en WinXP. Eveneens het raster van de logos op de desktop met de tekst is veel te wijd. Het scherm welk in win2000 kon instellen in wel 5 verschillende fijnheden kan ik nu slechts instellen in 3 stappen: 800x600 - 1024x768 en 1280x1024. Staat nu in 1024x768. 1280x1024 is te fijn. Er moet nog een stap tussen de laatste twee zijn. In Control Panel in Display proprties staat Font size: "normal". Met knop "Advanced" heb ik alles wat was te veranderen naar "Arial 8" gezet. Maar het probleem blijft. De maten van veel "windows" zijn te groot. De tekst die ik schrijf in dit window is ook te groot. Hoe kan ik een en ander veranderen? perloc
Link naar reactie
Voor de video adapter wel, de monitor niet. Er schijnt wel een driver voor de monitor voor te zijn maar hij is wel plug en play. Maar het probleem heeft zich ineens vanzelf opgelost. Ik ben wat aan het zoeken geweest en toen ik, na installatie van de adapter een setting van 120 dpi heb veranderd naar 96 dpi en na een boot, bleek alles ineens normaal. Wel vreemd, want 120 dpi is fijner dan 96 dpi. En voor de monitor zelf, analoog, zou dat niet moeten uitmaken. En die tussenstand, die zie ik niet... perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...