Ga naar inhoud

xp als 2e OS op andere harde schijf


Aanbevolen berichten

hallo op het moment draai ik vista. (tot het einde van het jaar). maar ik heb wat programma's die beter/alleen draaien op xp. nu vind ik een blijvende dualboot wat onnodig. maar kan ik xp installeren op een andere harde schijf die niet in mijn computer zit. en die dan alleen even inprikken als ik xp nodig heb. ik heb nog een oud hd'tje liggen van 6gb :oops: . het is niks ik weet het. maar het is voldoende voor een xp instal. zeg maar het idee van een programma installeren op een usb stick en die je dan overal kunt inprikken en hij werkt. dat met xp op een oud hd'tje.(hoeft alleen op mijn pc te werken) zonder dat ik rare aanpassingenen moet aan doen aan me computer of steeds van die dualboot schermpjes krijg (welke wilt u opstarten)?
Link naar reactie
sorry dat ik zo laat reageer. ik was een paar dagen weg. maar ik moet dus mijn huidige harde schijf loskoppelen. dan die andere aansluiten. xp installeren en het hele geval weer omwisselen. en als ik dan xp wil gaan gebruiken moet ik de harde schijven weer even omwisselen. maar als ik xp heb geinstalleerd op die 2e hd en ik haal die eraf (en me vista schijf weer aansluit. start hij dan gewoon vista op of blijft hij vragen of ik xp of vista wil opstarten
Link naar reactie
Hú? :? Met de [color=red:452fd50d06]B[/color:452fd50d06]ios [color=red:452fd50d06]B[/color:452fd50d06]oot [color=red:452fd50d06]S[/color:452fd50d06]elector kies je de schijf welke op moet starten, op te roepen met een F toets die gewoon in beeld verschijnt welke dat is als je opstart, meestal F8 voor een Award en Phoenix bios en F11 voor een AMI. En nee, je eerste schijf blijft de default bootschijf en je krijgt geen keuzemenu, kan ook niet want er is geen dual OS installatie. Heb zo 4 besturingssystemen op 1 PC draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...