Ga naar inhoud

oude updates verwijderen


Aanbevolen berichten

hallo mijn harde schijf is een beetje vol, en zou het kunnen dat er updates op mijn computer staan die er niet meer toe doen, bijv Net framework 1.1. hotfix (KB928366) ik las ergens dat die nu in servicepak 1 zitten, dus kan ik die oude verwijderen? Ik zie Framework 2.0 servicepak 1, en 3.0 servicepak 1 en beveiligingsupdates voor internet en windows XP uit 2007? Thanx, Laurens
Link naar reactie
Beveiligingsupdate"s moet je erop laten staan. Heb je al eens een schoonmaak gehouden op je pc? Daar zijn programma"s voor.Ook software die je nooit gebruikt zou je kunnen verwijderen. Oude herstelpunten. CC-Cleaner eens laten runnen enz.Hoe groot is je harde schijf? En hoeveel neemt windows daarvan in beslag?
Link naar reactie
Heb je wel eens alle herstel punten verwijderd tot de laatst recente? Dit kan een grote hoeveelheid aan ruimte opleveren. Ga naar start -> Alle Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeem Werkset -> Schijfopruiming. Dit kan even duren als hij eenmaal klaar is kom je bij een schermpje waar je aan kan geven wat je wil opruimen in het tablad "schijfopruiming". Als je nu het tablad meer opties aanklikt zie je daar "Systeem Herstel en schaduwcopieen " staan. Als je die eens opruimt kan dit een heleboel schelen. De omschrijving die ik net gaf was van windows Vista, als je windows XP hebt zou het ongeveer het zelfde schema zijn alleen dan zou het misschien net iets af kunnen wijken. Veel succes hiermee en ik hoor snel van je ! Groetjes Bignick1
Link naar reactie
[quote:b8f1dedd7f="iemand85"]c: 29,7 GB windows is 4,37 GB 3,16 op schijf, c cleaner heb ik net gebruikt, nou was er iets met register opschonen, ik heb niet alle fouten die C cleaner vond laten herstellen, of kon dat wel? dank voor je hulp[/quote:b8f1dedd7f]Je kan dat gerust doen met CC-Cleaner er wordt dan n.l een back-up gemaakt. Verder wat ik al voorstelde even systeemherstel uitzetten,opnieuw opstarten en dan een nieuw herstelpunt maken.
Link naar reactie
[quote:e5bf8c63be="The Dragon"]Beveiligingsupdate"s moet je erop laten staan.[/quote:e5bf8c63be] Waarom zou je die moeten laten staan ? Je moet ze idd niet via configuratiescherm/software verwijderen, dan ben je ze kwijt, maar als de update werkt en verder geen problemen geeft zou je die uit de windows map kunnen verwijderen. Dat geld trouwens ook voor de bijbehorende log-bestanden, alhoewel dat weinig ruimte winst oplevert. In de loop der tijden kan dat een behoorlijke hoeveelheid geworden zijn. De betreffende mapppen zijn overigens niet direct zichtbaar.
Link naar reactie
[quote:2f722e09b0="iemand85"]het werkt, al snap ik niet hoe dat zit met dingen die ik wel in windows kan verwijderen, maar niet uit de software lijst,[/quote:2f722e09b0] Nou dan ga ik proberen je dat gewoon uit te leggen. Als windows-updates worden gedownload, komen die normaal gesproken in de map C:\windows met als naam $NtUninstallKB952004$, waarbij het nummer uiteraard gelijk staat met de betreffende update. Na de installatie van die update blijft die map ook gewoon bestaan voor het geval je die update bijvoorbeeld weer wil verwijderen. Dat kun je dan doen via het configuratiescherm / software. Als je niet meer van plan bent om de update te verwijderen, wat bij de meeste (zo niet allemaal) de bedoeling is, dan zou je dus na een aantal dagen die map in C:\windows kunnen verwijderen. Je kunt dan de installatie van die betreffende update niet meer ongedaan maken, maar dat wil je dan ook niet meer. Die periode van een aantal dagen hou je aan om te controleren of alles goed blijft werken. In het verleden (en waarschijnlijk ook in de toekomst) zat er wel eens een update bij die het niet helemaal goed deed en dan is het wel makkelijk als je hem weer kun de-installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...