Ga naar inhoud

Heb wat tips nodig. (2 kleine vraagjes)


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb een nieuwe laptop gekocht met hier in 4 GB werk-geheugen en windows vista home. Ten eerste heb ik zelf een behoorlijke hekel aan vista, en vind ik XP gewoon veel fijner werken. Ik heb gelezen dat sinds 14 april windows is gestopt met ondersteunen van windows xp, behalve de belangrijke updates. [url]http://www.techzine.nl/nieuws/19818/Ondersteuning-Windows-XP-eindigt-14-april.html[/url] Ook denk ik dat ik beter een 64 bit besturingsysteem kan installeren om alles uit mijn 4GB te halen. Als ik goed ben geinformeerd dan stelt 64 bit ook meer systeemeisen, dit zou dus betekenen dat het zwaarder word voor de pc om te draaien en dus langzamer. (in mijn ogen) Wat hebben jullie voor tips voor mij ? Ik heb een Sony Vaio VGN-FW21M. Op de site van Sony heb ik gezien dat de drivers er alleen zijn voor windows vista, en dus zou dat betekenen dat er niet eens drivers zijn voor xp ? Tevens heb ik nog een klein vraagje : Ik heb een printer boven staan samen met 4 computers, overgens zijn er in huis nog 2 laptops actief en een computer die beneden staat. Die printer heb ik gedeeld in een netwerk, en hangt aan een computer. Ik moet telkens mijn computer aanzetten als ik wil printen vanaf bijvoorbeeld mijn laptop en dit vind ik een beetje waardeloos aangezien mijn laptop draadloos is. Afgezien van de 2 laptops die draadloos zijn, zijn de andere computers wel allemaal bedraad. Nu heb ik iets gevonden "Printer Server" dan sluit je de printer aan op je servertje en kan je die dus draadloos ontvangen, maar omdat ik ook bedraad heb moet hij wel aan een computer gekoppeld zijn anders kan de rest dus niet meer printen, zou dit werken met bijvoorbeeld een USB-splitter ertussen ? Printer Server :[url]http://www.mycom.nl/Products/View/Sitecom%20AllinOne%20PS%20USB/220177.aspx[/url] Usb-Splitter :[url]http://www.nextag.com/Iogear-2-Port-USB-646114552/prices-html?nxtg=85190a28051c-A58D0D579EA351ED[/url] Kortom: Vanaf de printer gaat er een kabel de splitter in, vanaf de splitter gaat er een de server in en de ander mijn PC in. Dit is allemaal mogelijk ? Ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen. Groetjes !
Link naar reactie
Om maar meteen even kort antwoord te geven op je eerste vraag: Ik neem aan dat je een OEM versie van Vista Home hebt? Deze mag niet gedowngrade worden naar XP. Het downgrade recht is alleen voorbehouden aan OEM licenties van Vista Business. Dat is ook de reden dat de fabrikant geen drivers beschikbaar hoeft te stellen voor XP. Een 64-bits versie is het overwegen waard, maar dan zit je ook hier met drivers die wel beschikbaar moeten zijn voor een 64-bits OS. Over de printserver: Deze wordt draadloos aangemeld op je netwerk, dus iedere PC op je netwerk moet hem kunnen benaderen, of die nou draadloos netwerk heeft of niet...
Link naar reactie
Eerlijk gezegd zie ik niet het nut in van Windows (Vista) 64 bit installeren op je laptop als Vista 32 bit prima werkt. Je hebt er weinig voordeel van en je hebt kans dat niet alle drivers beschikbaar zijn waardoor je tegen problemen aanloopt (al je software moet ook 64bits aan kunnen, waardoor oude software die je wellicht wil installeren niet goed werkt). Daarbij is 3,2Gb ruim voldoende voor normaal gebruikt dus die 0,8GB die je 'verliest' doet er niet toe. Wat Leo zegt klopt, je printer is via die server draadloos verbonden met je router. Aangezien je andere pc's ook met die router verbonden zijn hebben ze dus ook automatisch verbinding met je printer.
Link naar reactie
Om even over de printer te beginnen.. heel erg logisch wat jullie zeggen en stom dat ik er niet aan heb gedacht, moet je even weten he. Verder nog aanraders op het gebied van servers ? Over het overstappen op xp, of 64 bit is ook alles duidelijk, heel erg bedankt voor jullie reactie's. Zou het mogelijk zijn met de tijd over te stappen op windows 7 64 bit? want daar worden wel drivers voor gemaakt neem ik aan ? (als ik een licentie koop uiteraard) BEDANKT!! en de groetjes.
Link naar reactie
Mijn motivatie was om dan zo veel mogelijk uit mijn 4GB te halen. Maar die motivatie is inmiddels al iets weg genomen, al vind ik 0.8GB ook bijna 1 GB en toch als je bij een apparaat er 1 GB bij stopt dat je dat redelijk merkt. Kan ook de windows 7 32bits versie niet omgaan met 4GB ? Ik vind het trouwens ook een schande dat fabrikanten er 4GB in doen terweil je er maar 3.2 kan gebruiken. daarbij komt dat er in je specs in je computer ook gewoon 4.0 staat, Ik weet niet of ik dit op dit forum mag zeggen maar eigelijk word je gewoon genaait, je betaald er wel voor en dat zal iedereen met mij eens zijn neem ik aan ? Bedankt weer, weltrusten en de groeten !
Link naar reactie
Och, een schande? ben het dan ook niet met je eens, en je hebt jezelf genaait, dat hoeven zij helemaal niet te doen. :P Je kunt je er van te voren ook wat in verdiepen, doe je toch ook als je een auto koopt? Enne, als de laptop met 2 gig. was geleverd was de prijs €40,= lager o.i.d. :? Een 32 bits OS kan niet meer adresseren dan 4 gig. en daar gaat eerst alle andere hardware vanaf, Vista heeft daarnaasr ook een vaste waarde ervoor gereserveerd, de rest kan gebruikt worden, max. 2 gig. voor applicaties en de rest voor de kernel aktiviteiten, het wisselbestand en superfetch gebruikt al het vrije geheugen. Leesvoer. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366779(VS.85).aspx En denk je overigens dat een 64 bits OS wel die 4 gig. zal gebruiken? dan moet je wel heel veel of zware applicaties hebben draaien alvorens dat gebeurd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...