Ga naar inhoud

probleem met dual boot xp


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Weet iemand een simpele oplossing voor mijn probleem? Ben bezig om oude trage xp prof installatie op te schonen. Vanwege vele waardevolle bestanden op de eerste schijf (4 partities) heb ik er een tweede schijf naast gehangen van 500 gig en daarop als dual boot opnieuw xp prof geinstalleerd (staat in D:. Heb inmiddels ook alle programma's overgezet, nieuwe office 2007 geinstalleerd. Meeste belangrijke zaken zijn dubbel bewaard (ook via acronis backup) Alleen had ik die van de nieuwe installatie nog niet gemaakt :cry: Vanmorgen wilde ik de zaak afmaken, maar via het opstartmenu kon ik niet meer in de nieuwe installatie komen (zwart scherm). Wel in de oude. Heb direct backup gemaakt van nieuwe installatie via bootcd acronis. Daarin is D: wel zichtbaar met alle programma's. Is het mogelijk om de 2e schijf weer aan te spreken zonder de hele installatie opnieuw te doen? Ik heb al geprobeerd om de oude schijf eraf te gooien en opnieuw xp te installeren op alleen de 2e schijf, maar dan ziet ie de hele schijf niet. Wel in de bios. (als beide schijven er in zitten ziet de installcd wel 2 windowsversies op C en D). Voor mij is deze puzzel te groot Wie weet raad??? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...