Ga naar inhoud

Nieuwe installatie van Windows XP met fouten.


Aanbevolen berichten

Een tijdje terug heb ik op een nieuwe schijf Windows XP geinstalleerd. Nu heb ik sinds kort het probleem dat ik met nogal wat fouten te maken heb. Elke keer wordt er een foutenrapport opgesteld maar dat wordt niet verstuurd. Ook heb ik steeds het probleem dat de explorer gedwongen wordt afgesloten na een kopieer of delete actie van mij. Dit gebeurd niet elke keer maar wel regelmatig. Daarbij krijg ik ook een melding van het opmaken van een fouten rapport. Op dat tabblad kun je ook "fouten opsporen" maar als ik dat kies gebeurd er volgens mij niets. Ook gek is dat bij het opstarten regelmatig een schijfcontrole wordt uitgevoerd op steeds dezelfde schijf. Op deze schijf staat alleen "Mijn documenten" en daar doe ik niet elke dag wat mee, dus wat veroorzaakt dan een gebeurtenis dat er steeds een schijfcontrole wordt uitgevoerd? Graag hulp. Rob
Link naar reactie
Enkele vragen: a. de schijf waarop xp staat en de schijf met je Mijn documenten : dat zijn dus twee verschillende schijven als ik je goed begrijp? zo ja: kopieer dan eens even je bestanden van Mijn documenten naar een andere schijf en formatteer even je Mijn-documenten-scijf. Nadien kan je de bestanden terug plaatsen. b. wat doe jij als je een schrijfcontrole voor je krijgt? Ze laten doorlopen of afbreken? Als je ze laat uitvoeren, wat wordt er dan nadien gemeld? (beschadigde bestanden, ... ??) c. Op welke manier heb jij je Mijn Documenten laten verplaatsen naar die andere schijf? d. "Ook heb ik steeds het probleem dat de explorer gedwongen wordt afgesloten na een kopieer of delete actie van mij." dit vind ik nog het ergste. Ben je goed beveiligd tegen virussen (welk prog, dagelijks geüpdate?) en tegen spyware (zelfde vragen: waardoor beveiligd, wekelijks bijgehouden?) Tenslotte: dat rapporteren van fouten naar windows, daar moet jij je niets van aantrekken, dat heeft meestal toch geen effecten. 'k Heb het bij mij zelfs gewoon uitgeschakeld omdat het toch geen aarde aan de dijk brengt.
Link naar reactie
A. Ja dit zijn verschillende schijven. Op de schijf met "mijn documenten"staat ook nog een andere partitie en daar heb ik geen problemen mee. Ik zal eens proberen die partitie met mijn documenten te verplaatsen. B. De schijfcontrole laat ik meestal doorlopen omdat ik dan even wat anders ga doen en nee ik heb nooit problemen met die schijf na de controle, schijnbaar is alles dan toch goed. C. Toen ik de nieuwe schijf installeerde en er dus een nieuwe fysieke schijfletter C bijkwam, is de schijf met mijn documenten automatisch hernoemd naar een andere schijfletter. D. Ik gebruik McAffee en laat deze samen met Windows update automatisch bijwerken door het programma zelf, dit bijwerken en de updates van Win XP komen regelmatig langs gedurende de week. Een maal per week laat ik de virusscanner geheel zijn zoekactie doorvoren (op vrijdag). Ik heb ook het idee dat dat foutenrapport een lachertje is.
Link naar reactie
ok, weten we dat ook weer. desondanks, omdat je zegt dat checkdisk vooral die tweede schijf op het oog heeft, zou ik de hele inhoud van die schijf even veiligstellen, een diagnosetooltje te halen op de site van de schijffabrikant erop loslaten, en als dat geen problemen laat zien: partities verwijderen, opnieuw partities instellen en formatteren.
Link naar reactie
Inmiddels heb ik de partitie van die schijf ontdaan van de map Mijn documenten en de schijf geformatteerd. Dit ging trouwens ook niet zonder problemen want in Windows lukte dit niet. De schijf moest ontkoppeld worden. Dit heb ik dan maar binnen de DOS-box gedaan (geforceerd) dit is gelukt en de schijf heb ik geformatteerd (snel).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...