anoniem Geplaatst: 7 april 2009 Delen Geplaatst: 7 april 2009 Iedereen wil bij het opslaan van een bestand soms wel eens één of meerdere backups maken op een andere plaats, zoals een andere map op een usb stick of zo. Normaal gesproken krijg je als je kiest voor "opslaan" het menu waarin je de schijf/map kunt kiezen waar je in op kunt slaan. Je slaat het daar op, en je moet dan steeds opnieuw "opslaan" kiezen in het programma waarin het bestand geopend is, en een nieuwe "bestemming" opgeven. Het lijkt mij wel handig als er een optie is waarbij je tijdens het opslaan direct al kunt aanvinken in welke extra mappen je het bestand ook nog wilt opslaan, dus op meerdere plekken tegelijk. Zo hoef je maar 1 keer "opslaan" te kiezen in het programma. Bestaat dat al als een add-on? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2009 als het in office is dan kan je een macro schrijven in VBA, of eentje opnemen en aanpassen. 1 minuutje zoeken was dit: Option Explicit Sub testme() With ActiveWorkbook .Save .SaveCopyAs Filename:="c:\mybackups\" & .Name End With End Sub Als je buiten office bedoelt, dan kan je een batch-scriptje schrijven die alles wat in een folder komt automatisch (of na start script) kopieert naar een secondary location. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2009 Er verandert hierdoor niets. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 is een RAID niet iets voor je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 [quote:7fbaa4cae9="stee0036"]is een RAID niet iets voor je?[/quote:7fbaa4cae9]Huh? Dat heeft toch alleen te maken met harde schijf instellingen en opties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 Als je werkt met 2 schijven in RAID wordt een bestand altijd op beide schijven opgeslagen. Dat wil je toch? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2009 Je kan ook eens in de week bijvoorbeeld een synchroniseren met een synchroniseer programma. Ik maak gebruik van de Freeware variant van Syncback http://www.2brightsparks.com/downloads.html#freeware Hierin kan je profielen definieren die je kan opstarten en dan worden de bestanden bijvoorbeeld met elkaar gesynchroniseerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2009 met microsoft synctoy 2.0 kun je ook syncen. dit is een gratis programmaatje van MS zelf en die kan je ook sceduled laten syncen. het programma start dan een script op die je voor aangegeven folders synct. dit kan dus best een USB stick zijn. je kan deze scedule naar behoeven laten uitvoeren. eens per week, dag, uur, minuut....whatever. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen