Ga naar inhoud

krijg geen windows updates...


Aanbevolen berichten

beste forumleden, Al langere tijd zie ik geen updates meer staan t.b.v. Win-XP ondanks dat er volgens diverse berichten nogal wat patches zijn uitgebracht door Microsoft die belangrijk zouden zijn :o Mijn werkwijze is als volgt: ik ga naar het configuratiescherm en aldaar naar het icoontje 'Automatische Updates'. Daar staat ingesteld: 'Automatische Updates uitschakelen', die instelling is mijn keuze. Daaronder staat de link naar de 'website Windows Update' en die gebruik ik. Op die website aangekomen wordt mijn computer doorzocht op reeds aanwezige software en updates, dat duurt even... om tenslotte te bemerken dat er geen updates zijn :roll: En dit is al een paar maanden zo, ondanks de berichten dat er belangrijke patches uitgebracht zouden zijn. Wat kan er hier aan de hand zijn?? gr. Charles
Link naar reactie
Charles-98 schrijft dat hij de automatische updates heeft uitgeschakeld. Om te kijken of het toch automatisch wordt uitgevoerd ga je naar Start / Configuratiescherm / Software en daar zet je bovenaan het scherm een vinkje in het vakje Updates weergeven. Dan kijk bij je updates naar de datum wanneer ze geïnstalleerd zijn en je ziet of er recente updates zijn. Zo ja dan weet je genoeg en zo nee dan moet je verder zoeken naar de oorzaak. Je hebt toch wel een legitieme Windows versie?
Link naar reactie
Heel opmerkelijk, zie daar -onder software dus, zoals door gertcor aangegeven- helemaal geen updates vermeld staan :o De enige updates die daar staan betreffen Microsoft Office en zijn van 3 okt '08... Of ik wel een legitieme Windows versie heb? Ik heb Windows XP proffesional NL incl. SP3. Het betreft een CD die door een familielid ter beschikking is gesteld. Die persoon is werkzaam bij een IT-bedrijf en heeft zelf het origineel van/voor zijn werk en daarvan een kopie gemaakt voor mij. En het werkt bij mij tot nu toe probleemloos, dat is inmiddels al ongeveer acht maanden :D
Link naar reactie
[i:ad3d80e155]En het werkt bij mij tot nu toe probleemloos, dat is inmiddels al ongeveer acht maanden.[/i:ad3d80e155] Als jij totaal geen updates binnen kunt halen vind ik dat niet probleemloos. Het klinkt misschien hard voor jou, maar volgens de regels werk jij met een illegale versie. Dat familielid had echt geen copie mogen maken. Je bent ook geen eigenaar van de software als je het "gekocht" hebt, maar je hebt betaald om het te gebruiken op één computer. Als ik onder software kijk bij aangevinkte updates dan zie ik inderdaad diverse Office dingen staan maar ook Software-updates voor Windows Internet Explore 7 en Software-updates voor Windows XP en de laatste is KB958690 van 10 maart jl. Als jij die niet kunt installeren dan is je beveiliging minder dan je denkt. Ja maar ......, ik klik niet overal op heb ik te vaak gehoord van mensen die later toch behoorlijk in de problemen kwamen. Overigens kan die ict-er je niet verder helpen? Ik weet helaas geen oplossing.
Link naar reactie
Heb nu de instelling veranderd betreffende Automatische Updates, dat is nu ingesteld op 'kennisgeving ontvangen' (middelstje rondje). Dat is blijkbaar de oplossing want nu ontving ik maar liefst 28 updates; volgens de teller bij het afsluiten van de computer. Overigens blijken niet alle updates ook terug te vinden te zijn onder het onderdeel "Software" binnen het configuratiescherm :roll: Volgens mijn neef heb ik gewoon een legale versie van Windows; deze mag op meerdere computers geïnstalleerd worden volgens de voorwaarden. Dat doet hij bij Imtech (zijn werkgever) immers ook, het enige verschil is dat ik niet de originele CD heb. gr. Charles
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...