Ga naar inhoud

printers delen


Aanbevolen berichten

Hi Nog steeds ben ik er niet in geslaagd om twee computers te verbinden. Een boven een beneden. Als suggestie kreeg ik logmein en crossloop maar daar kan ik niet aan uit. Er is wel via een USB-Flash verbinding op het net. Maar indien ik de printer van boven wil opdracht geven moet ik dan op beide pc's de printer installeren? Bedankt
Link naar reactie
[quote:f88c93b6cc="antigua"]Nog steeds ben ik er niet in geslaagd om twee computers te verbinden. Een boven een beneden. (..) Maar indien ik de printer van boven wil opdracht geven moet ik dan op beide pc's de printer installeren? [/quote:f88c93b6cc] Om mee te beginnen zou je kunnen checken op de site van Microsoft over onderwerp [url=http://www.microsoft.com/belux/nl/smallbusiness/products/howto/setupwireless.mspx]Een draadloos netwerk opzetten in een klein kantoor.[/url] En meldt verder welke Windows versie en Service Pack je draait?
Link naar reactie
Hi Jolo Ik ben een nieuw topic gestart omdat de vorige misschien te onoverzichtelijk zou worden. Ik zal je raad opvolgen en het eens goed doorlezen. Ik kan in ieder geval al via de router met beide pc's op het net. Hieonder de situatieschets. Wat ik voornamelijk wil is ook printen en bestanden afhalen van de ene naar de andere pc. Die Logmein en Crossloop heb ik mijn twijfels over doordat je een derde erbij betrekt. Bedankt .. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=199106
Link naar reactie
voor printen over en weer heb je geen programmatjes nodig, dat zit gewoon in windows ingebakken. zet via eigenschappen de printer(s) op delen en geef ze een herkenbare naam zorg via configuratiescherm-systeem-computernaam dat beide pcs exact dezelfde werkgroepnaam krijgen, maak na herstart een nieuwe printer aan, waarbij je de keus krijgt om een printer op een andere pc te kiezen. da´s eigenlijk alles!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...