Ga naar inhoud

Windows XP - Niet bestaand cd station ???


Aanbevolen berichten

Hallo, Er is vandaag in mijn computer ineens een niet bestaand cd station (station F:) verschenen ??? Het kan heel mischien komen doordat ik op een iso bestand heb geklikt, maar dat weet ik niet zeker. Ik wil dit station natuurlijk weer weg hebben, maar ik weet niet hoe dat moet. Kan iemand mij hierbij helpen ? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hallo, Het probleem is opgelost. Het niet bestaande station is verwijderd. In apparaatbeheer zag ik het station ook staan, en hier was er de mogenlijkheid om de instalatie ongedaan te maken. Het station was dus vrij makkelijk te verwijderen, maarja, je moet het maar net weten te vinden he. Bedankt in ieder geval voor de reacties en hulp.
Link naar reactie
Je hebt kennelijk toch een programma dat een virtuele schijf aanmaakt. Op zich is dat handig, want met zo'n programma kun je een iso-bestand laden en het gebruiken alsof je een cd/dvd hebt, zonder dat je het eerst hoeft te branden. Bovendien werkt het sneller dan een 'echt' cd/dvd-station, wat bij het installeren van grote programma's of bij het draaien van programma's waarbij de cd in de drive moet zitten prettig kan zijn Het genoemde Daemon Tools heeft zo'n virtuele schijf aan boord, maar Nero ook! Daar heet hij Nero ImageDrive, en die heb je waarschijnlijk met Nero meegeïnstalleerd. Als je hem echt kwijt wilt moet je Nero Setup opnieuw draaien en kiezen voor Modify (Wijzigen?) als daarom gevraagd wordt. In de Custom Setup (Aangepaste installatie?) moet je vervolgens Nero ImageDrive uitvinken en de installatie verder afmaken. Dan wordt hij gedeïnstalleerd. Nero installeert trouwens een heleboel dingen mee die je niet nodig hebt om te branden (Nero Home, Vision, WaveEditor, SounTrax, MediaHome, PhotoSnap, Mobile enzovoorts.) Als je toch aan het deïnstalleren bent kun je eens kijken of er nog meer dingen zijn die je eigenlijk niet wilt. O ja, voor je hem gaat weghalen wel even kijken of er geen iso geladen is. Selecteer het virtuele station in de verkenner. Als er rechts bestanden komen te staan is een iso geladen. Klik met de rechter muisknop op het station, en kies Eject (Uitwerpen?)
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor de tip. Ik had het programma niet geïnstaleerd, ik instaleer nooit bijgevoegde programma's mee. Maak kennelijk heeft het programma dvd-copy toch zelf iets geïnstaleerd en een virtuele drive aangemaakt. Ik heb nu dvd-copy opnieuw geïnstaleerd en het programma virtual-drive mee geïnstaleerd, en hiermee was het probleem snel en eenvoudig op te lossen. Enorm bedankt voor het uitzoeken. :D :P :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...