Ga naar inhoud

computer start zomaar opnieuw op


Aanbevolen berichten

Mijn computer start soms zomaar opnieuw op. En niet omdat hij aan het updaten was of zo. Ook niet via een blauw scherm of zo, maar ineens een zwart scherm, waarna hij direct weer in zijn bios opstart modus gaat. Soms gebeurt het zomaar als ik een uurtje even niet aan de computer heb gezeten, of als ik een filmpje aan het bekijken ben, op youtube of maakt niet uit welke site. Iemand een idee?
Link naar reactie
Diet lijkt me duidelijk een hardwarematig probleem. Wat te simpel is voor woorden is om een zacht kwastje door je computerkast te halen (als deze uit staat). Vervolgens koppel je aan beide kanten even je geheugen los en druk je het weer vast (opletten dat je onthoud of oplet dat het op dezelfde manier weer terug wordt gezet) en download: http://hcidesign.com/memtest/download.html Trek je voedingsconnectors eens los en druk ze weer vast. Haal je beeldkaart (indien je een losse videokaart hebt) eens los en schuif het er weer in. Trek (weer als de computer uit staat) je connector(en) van je ventilatoren los en duw ze weer vast. Als dit niet helpt kan je je geheugenbankjes wisselen (als je er meer als 2 hebt) maar dat is nogal wazig. Wat ook nog kan is dat er een los schroefje in je kast rondrolt (heel gevaarlijk) Veel succes, InternEd 8)
Link naar reactie
Ik ben het niet met je eens dat dit duidelijk een hardwarematig probleem is. Standaard staat Windows zo ingesteld dat hij automatisch gaat rebooten bij een Blue Screen situatie. Kijk bij Systeemeigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen, en verwijder daar het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Als de fout opnieuw ontstaat dan zou er nu een BSOD moeten komen waar je meer informatie kunt zien. Overigens kun je hiervoor ook eens in Eventviewer kijken, daar staat ook informatie waar je wat aan kunt hebben. En dit kan dus ook heel goed door een driverprobleem komen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Mijn voeding kan het zat aan. Redelijk nieuw, bekend merk, 600 watt. Als ik kijk in de gegevens van prestatie- en betrouwbaarheids beheer, zie ik bij "verschillende fouten voor (datum) bij verschillende data de rode kruisjes en gele driehoekjes met uitroeptekens en dan staat er onder: type fout: de computer is ongewenst afgesloten fout details: de computer is niet juist afgesloten Ik snap er niets van.
Link naar reactie
Mijn voeding kan het zat aan. Redelijk nieuw, bekend merk, 600 watt. Mijn systeem is ook nieuw trouwens. msi eclipse socket 1366 MB, core i 7 processor, 6 gb ddr3. Als ik kijk in de gegevens van prestatie- en betrouwbaarheids beheer, zie ik bij "verschillende fouten voor (datum) bij verschillende data de rode kruisjes en gele driehoekjes met uitroeptekens en dan staat er onder: type fout: de computer is ongewenst afgesloten fout details: de computer is niet juist afgesloten In de eventlog (bron) zie ik ook: De vorige afsluiting van het systeem om 3:50:00 op 11-3-2009 is onverwacht gebeurd. Gebeurtenis ID 6008. Hij geeft bij geen enkel log hardware fouten aan. Soms toepassingsfouten (firefox, word), en slechts 1 keer een windows fout: besturings systeem werkt niet meer. Daar staat een code achter 0x00000050 (0xfffffffc, 0x00000000, 0x81cebeeb, 0x00000000) In andere logs zie ik wel steeds een fout terug, maar wat het inhoudt weet ik niet: Fout: HttpEvent: Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie vanaf de server niet initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het gegevensveld. Gebeurtenis ID 15016. Een andere is deze: Waarschuwing: Time-Service: Kan geen handmatige peer als tijdsbron instellen vanwege een DNS-omzettingsfout op 'time.windows.com,0x9'. Over 15 minuten wordt een nieuwe poging gedaan. Het interval voor alle volgende pogingen wordt verdubbeld. De fout is: Host is onbekend. (0x80072AF9). Nog een andere is deze: Fout: Servicing: Kan update WUClient-SelfUpdate-Aux-cs-CZ-LP-Toplevel van pakket WUClient-SelfUpdate-Aux(Feature Pack) niet op status Afwezig(Absent) instellen. Nog een fout: De DriveBooster-service staat aangeduid als een interactieve service. Het systeem is echter zodanig geconfigureerd dat interactieve services niet zijn toegestaan. Deze service werkt mogelijk niet juist. Nog een: Fout: DistributedCom: DCOM kreeg foutmelding '1053' bij het starten van de WSearch-service met de argumenten '' om de server {7D096C5F-AC08-4F1F-BEB7-5C22C517CE39} te starten. Nog een: Service 'WMPNetworkSvc' kan niet juiste worden gestart omdat vanwege fout '0x80070006' het register niet kan worden bijgewerkt. Installeer Windows Media Player indien mogelijk opnieuw. Nog een: Fout: pnp680r: Het stuurprogramma voor het apparaat \Device\Scsi\Pnp680r1 heeft een poorttime-out gedetecteerd die het gevolg is van aanhoudende inactiviteit. Alle bijbehorende bussen zijn opnieuw ingesteld om deze toestand te verhelpen. Deze heeft soms gebeurtenis ID 9, of 117. Hij geeft ook vaak een cdrom fout: Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom2. Gebeurtenis ID 7.
Link naar reactie
[quote:f4a23bea2e="Repr"]ik zou het nog steeds op een hardware probleem houden. software problemen zijn meestal freezes en soms BSOD, maar spontane reboot bijna altijd hardware.... complete hardware specs?:)[/quote:f4a23bea2e]msi eclipse socket 1366 MB, core i 7 processor 2,67 Ghz, 6 gb ddr3, plextor dvd writer, sony dvd writer, plextor cdrom drive, intell 80 GB ssd hdd, plus 2 gewone hdd, interne usb poorten. Zou het niet met auto-restart opties te maken kunnen hebben, of iets in de bios? Of temperatuur beveiligingen van de videokaart of zo? Maar ja zo warm wordt die niet. Bij mijn vorige pc had ik dit probleem niet. Zat op de 2 dvd writers na exact dezelfde videokaart in, zelfde cdrom drive en hdd. Nieuw zijn alleen het mb, processor, geheugen, dvd writers.
Link naar reactie
[quote:50a2246906="Repr"]videokaart? voeding?[/quote:50a2246906]Merk van de voeding weet ik niet zo, moet ik de pc uit de bureaukast halen, beetje gedoe, videokaart met pijpkoeling, NVIDIA GeForce 9600GT. Hij doet het overigens niet altijd, maar als hijn het doet kan de pc soms al wel 6 uur hebben aan gestaan, maar dat was bij de vorige pc ook (tijd).
Link naar reactie
[quote:111e8a2b3b="Hasta La Vista"]Maar de voeding gaf totaal geen problemen bij de vorige computer, daarom lijkt me dat niet de oorzaak te zijn. Het is een redelijk nieuwe voeding. Kan het met de power instellingen in bios te maken hebben?[/quote:111e8a2b3b] Heb je al eens naar de Voeding gekeken of hij stofvrij is ?Ik heb hetzelfde gehad,voeding schoon gemaakt en het probleem was over.
Link naar reactie
[quote:8ce9a0300e="MGSpecial"][quote:8ce9a0300e="Hasta La Vista"]Maar de voeding gaf totaal geen problemen bij de vorige computer, daarom lijkt me dat niet de oorzaak te zijn. Het is een redelijk nieuwe voeding. Kan het met de power instellingen in bios te maken hebben?[/quote:8ce9a0300e] Heb je al eens naar de Voeding gekeken of hij stofvrij is ?Ik heb hetzelfde gehad,voeding schoon gemaakt en het probleem was over.[/quote:8ce9a0300e]Dat is een poging waard. Al heb ik de pc en de nieuwe kast nog maar een maand of 3.
Link naar reactie
[quote:fc974bab63="Repr"]waarom kan je niet gewoon zeggen wat je voeding is, en hoe oud hij is?[/quote:fc974bab63]Dat kan ik wel, maar dan moet ik eerst de pc weer uit de kast wurmen. Ik weet namelijk wel bijna zeker dat het daar niet aan ligt, want deze voeding werkte probleemloos op de vorige pc, vandaar. Ik probeer het script van lange pier eerst eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...