Ga naar inhoud

Server opzetten voor bestanden delen.


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb eerder al een post gedaan over enige instellingen van ISS(wat dus eigelijk IIS had moeten zijn). Het lukt me niet erg dat te configuren en tevens heb ik veel gelezen dat IIS te snel te kraken valt. Ik heb gekeken naar Apache en volgens mij is dat een webserver, wat volgens mij inhoud een webserver om een site te hosten. Mijn doel is : Een server maken waar ik veel van mijn bestanden opgooi en dat ik dan van andere computers zoals bij vrienden/familie bij mijn bestanden kan, dat ik ze kan aanpassen en verwijderen en kan downloaden, dus voledige machtingingen. Die mahtegingen wil ik ook een een goede vriend geven. Weet iemand hier een goede manier voor? Het liefst zet ik een oude PC 24/7 aan voor hosting en gooi daar een externe HDD aan via USB die ik dan deel. Als iemand hier iets goeds, simpels voor weet, zou je het dan met uitleg en al willen melden aan mij ? of mij misschien willen wijzen op een goede tutorial, waarbij je zeker weet als ik dat volg dat het gaat werken ? Verder gebruik ik AVG internet security dus zal poorten moeten open gooien in mijn firewall en ook dit weet ik niet hoe ik dit doe in mijn avg firewall. Ik weet overgens wel hoe ik een poort open zet naar het interne IP van de hosting computer van mijn router. Hoop dat jullie iets voor me weten !! Groeten, bignick1
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie's. Wat betreft Xamp zou ik graag wat uitleg bij willen hebben tot een werkende server. Wat betreft HFS ziet er goed uit.. Alleen hoe maak je een account aan zodat je een beperkte toegang krijg zodat niet iedereen mijn items kan downloaden.. ? Echter zou ik ook niet graag willen dat als je mijn ip indrukt in je browser dat je gelijk de bestanden ziet die ik op mijn "server" heb staan. Ik heb al gezocht op tutorials en dergelijke alleen heb ik niet erg veel kunnen vinden. Groetjes !
Link naar reactie
Ik heb nu wat zitten proberen met Xampp en heb een tutorial gevolgt. Tutorial:http://www.drupal.be/node/340 Daar werken ze met drupal. Het maximale wat je dan op je database kan gooien is 16kb en dat is lang niet genoeg van wat ik erop wil hebben. ik ga nu zelf nog wat proberen ZONDER drupal dat gooi ik er dus weer af en dan kijken of ik via xampp zelf een soort van database kan maken, volgens mij is het meer websites hosten enso... Ik hoor het wel als iemand hier wat info over kan vertellen en mij een helleboel duidelijk kan maken. Groeten
Link naar reactie
Ik ben nu inderdaad begonnen met filezilla, Ik heb de benodigde poorten opengezet in mijn router en in mijn firewall. Nu krijg ik als ik mijn client start het IP/username/password/poort nummer etc invul dan krijg ik de volgende foutmelding : Status: Connecting to 127.0.0.1:14147... Status: Connection established, waiting for welcome message... Response: FZS Response:  Response: 1 Response:  Response:  Response:  Error: Connection timed out Error: Could not connect to server Hij blijft eerst een hele tijd hangen op Waiting for welcome Message.. en daarna dus de melding timed out. Wie kan mij hiermee verder helpen ? Bedankt voor je reactie overgens alleen heb ik aan "het kan wel gewoon hoor" niet echt veel aangezien ik al aangegeven heb dat ik een nieuweling hierin ben. Ik ben mezelf al 3 dagen hellemaal ziek aan het zoeken naar tutorials en mensen die het zelfde probleem hebben alleen kan ik niet echt veel vinden. Ik hoop dat iemand me nu wel hier kan helpen, en ook daar informatie bij kan geven . Groeten bignick1 Edit: Het leek me ook wel even handig om te vertellen wat ik nu heb gedaan. Ik heb filezilla server gedownload en geinstaleerd, en poorten hiervoor open gezet + firewall, en een user aangemaakt met een wachtwoord. Ik heb daarna FileZilla client gedownload en geinstaleer, en poorten hiervoor open gezet +firewall, en toen proberen in te loggen waardoor ik dus de volgende melding kreeg die hierboven beschreven staat.
Link naar reactie
Je hebt een server nodig om bestanden te delen, een FTP client op de andere PC's om op de server te komen, kan ook met een browser overigens en je kunt niet vanuit je eigen netwerk via je externe IP adres erop komen. Alleen met http://www.net2ftp.com/index.php?language=nl om te testen of via het interne ip adres met het juiste poortnummer. Kun je een naam aan je FTP server hangen. http://www.no-ip.com/ Een universele tut. http://www.abforum.be/pdf/ftpserver.pdf Ook is het handig om de DHCP server uit te zetten in de router en vaste IP adressen te gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...