Ga naar inhoud

Verplaatsen van grote bestanden


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een externe HD aanschaffen; puur voor back-up doeleinden voor 2 a 3 machines. Dit houdt in: een dagelijkse diff. back-up van "Mijn Documenten" en van een maandelijkse van een image (Ghost) file (voor genoemde machines). Vooral bij dit laatste zit ik met feit dat het hier om "joekels" van bestanden gaat. Een image is vaak in de gedaante van 1 .GHO file van ca. 2 GB en dan vaak nog wat .GHS files. Kan iemand bij benadering aangeven hoeveel tijd het kost om 2 GB van een Sata HD (NTFS) te verplaatsen naar een Ext. USB HD (NTFS)....? Ik wil de image maken op een partitie van de int. HD en in een later stadium, onder Windows, verplaatsen naar die ext. HD.
Link naar reactie
Zie begindraadje: [i:44ba092157]Ik wil binnenkort een [b:44ba092157]externe HD[/b:44ba092157] aanschaffen; puur voor back-up doeleinden voor 2 a 3 machines. [/i:44ba092157] :wink: De bedoeling is om een (min. maandelijkse) image te maken van "C" (voor een paar machines). En verder een dagelijkse (vermoedelijk wekelijkse) back-up van "D" (Mijn Doumenten).
Link naar reactie
[quote:fffb10405f="lion"]Zie begindraadje: [i:fffb10405f]Ik wil binnenkort een [b:fffb10405f]externe HD[/b:fffb10405f] aanschaffen; puur voor back-up doeleinden voor 2 a 3 machines. [/i:fffb10405f] :wink: De bedoeling is om een (min. maandelijkse) image te maken van "C" (voor een paar machines). En verder een dagelijkse (vermoedelijk wekelijkse) back-up van "D" (Mijn Doumenten).[/quote:fffb10405f]ja, ik had het wel begrepen... maar toch: Met die maandelijks image loop je tegen dezelfde beperkingen aan als mijn persoontje en kun je dus niet even een bestand op zij zetten en dan overzetten.... je zult in dat geval altijd rechtstreeks naar de externe schijf moeten schrijven.... Wbt de "Mijn documenten" kan het wel, eerst een zip/rar maken oid en dan in 1x overzetten, dat gaat wel sneller dan per bestand.
Link naar reactie
Heb je al eens aan een incremental backup gedacht? De eerste is de grootste, maar alle veranderingen bij/afschrijvingen duren aanmerkelijk korter. Wel moet je b.v. om de 10 keer weer de complete backup weer maken. De meeste backup programma's hebben een mogelijkheid om de computer uit te zetten als de job is gedaan. Dus even voor het slapen gaan aanzetten. Acronis True Image (Home) zou ik je afraden, want ik krijg een bij/afschrijving niet voor elkaar met dat programma. Bovendien gooit ie om de haverklap de CD/DVD eruit! perloc
Link naar reactie
[quote:b5648d6cdb="andre@home"]en kun je dus niet even een bestand op zij zetten en dan overzetten.... je zult in dat geval altijd rechtstreeks naar de externe schijf moeten schrijven....[/quote:b5648d6cdb] Hoezo? Ik schrijf nu ook een image (van "C") naar de "normale", interne HD bij de in gebruik zijnde machines. Op een andere partitie, uiteraard. Maar om logische redenen lijkt het mij toch veiliger om alle gegevens op een separate schijf op te bergen. Het enige dat dus veranderen zou, is dat ik die image van de interne HD overzet naar de externe.... Tja, en wat betreft "Mijn Documenten" (ook aan perloc): uiteraard back-up je alleen datgene waarvan de archief attribute gewijzigd is. Wat betreft de terminologie ben ik even het spoor bijster. :oops: Ik meende dat indien je alleen een back-up maakt van gewijzigde- of nieuwe bestanden, dat "differentieel" heet. Of was het nou "incrementeel"..... :? Of ik zelf iets knutsel (VB), of iets bestaands gebruiken ga, weet ik nog niet. Ik dacht trouwens dat XP zelf ook een back-up progje aan boord heeft. Daarmee zal je toch ook naar een CD-RW kunnen schrijven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...