Ga naar inhoud

Gebruikers toestaan updates en software te laten installeren


Aanbevolen berichten

Hallo, Hoe kun je op een windows computer (Vista en evt. ook XP) de 'normale' gebruikers toestaan om updates van het systeem en programma's te installeren? Er wordt dan gevraagd om het administrator wachtwoord van die computer, maar die kun je niet delen met alle gebruikers natuurlijk! Ook als je software wilt installeren ben je soms het wachtwoord van die 'hoofdgebruiker' nodig. Wat voor oplossing is er mogelijk voor dit probleem?
Link naar reactie
[quote:c5eec094b8="gerben"]In xp kan het wel. Vista ben ik niet thuis in, maar zoals ik dat lees, moet je dat in uac kunnen instellen?[/quote:c5eec094b8] Nou, ik heb van alles geprobeerd, maar de enige opties die ik heb is om aan te geven of een gebruiker een normale gebruiker is of een administrator. Voor de rest zie ik geen opties om de privileges van een normale gebruiker aan te passen en op te waarderen o.i.d. Het moge duidelijk zijn dat ik ook niet in Vista thuis ben, maar daar is de computer mee afgeleverd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...