Ga naar inhoud

Definitieve versie IE8


Aanbevolen berichten

Hoe krijgen ze dat toch maar altijd weer voor elkaar, om iets nooit voor 100% gelijk goed te laten werken, ook best een gave. 8) Ben maar weer teruggegaan naar IE7, wel een crime om die cookie acceptatie daar weer werkend te krijgen, volgens mij is het een update die dat deed want tot vandaag deed die accaptatie het wel.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:763fc5cff7="Lange Pier"]Hoe krijgen ze dat toch maar altijd weer voor elkaar, om iets nooit voor 100% gelijk goed te laten werken, ook best een gave. 8) Ben maar weer teruggegaan naar IE7, wel een crime om die cookie acceptatie daar weer werkend te krijgen, volgens mij is het een update die dat deed want tot vandaag deed die accaptatie het wel.[/quote:763fc5cff7]
Link naar reactie
Ik krijg bij ongeveer 50% van de keer dat ik pagina's open de volgende melding. :evil: :x :( "De webpagina kan niet worden weergegeven" na paar keer op F5 te prukken doet i het uiteindelijk meestal wel. met IE7 nooit last van gehad. snap niet wat het kan zijn. het is niet mijn internet, andere software die een internet verbinding gebruikt heeft nergens last van Als het zo blijft ga ik morgen weer terug naar IE7.
Link naar reactie
Och, op iedere nieuwe versie van IE zal wel iets zijn, om op aan te merken. Mijn eerste indruk van IE8 is niet slecht. Één van de verbeteringen is in ieder geval de mogelijkheid om te zoeken op een webpagina. Terwijl er in IE7 er via toetsen combinatie Ctrl F nog een apart zoekvenster verschijnt, is dit in IE8 geïntegreerd in de browser zelf.
Link naar reactie
[quote:05f6821ae6="jolo"]Och, op iedere nieuwe versie van IE zal wel iets zijn, om op aan te merken. Mijn eerste indruk van IE8 is niet slecht.[/quote:05f6821ae6] Auto login werkt nu goed op mijn computer. En alle wachtwoorden worden onthouden als ik opnieuw opstart. Het probleem zat op mijn computer bij Ccleaner.com. Ik heb het vinkje weggehaald bij "index.dat wissen".
Link naar reactie
[quote:583d7e6d3b="Hythloday"]Auto login werkt nu goed op mijn computer. En alle wachtwoorden worden onthouden als ik opnieuw opstart. Het probleem zat op mijn computer bij Ccleaner.com. Ik heb het vinkje weggehaald bij "index.dat wissen".[/quote:583d7e6d3b] Wat betreft het eerste: Wachtwoorden staan m.i. niet in de index.dat files Wat betreft het tweede: Als je die index.dat files niet kan wissen, kan je dus nooit lekker de bezem door je Internetcache halen. Los daarvan wil zo'n index file nogal eens corrupt raken... Ofwel dat hele probleem ligt bij het feit dat Ccleaner nog niet geod overweg kan met de structuur van IE8, ofwel er speelt iets anders. Hoe dan ook: na alle ellende die ik heb gelezen meer dan voldoende reden om voorlopig nog een hele lange tijd (en met plezier!) IE7 te gebruiken. Ik hoef niet altijd onmiddellijk het "nieuwste van het nieuwste"... :?
Link naar reactie
[quote:7b02a6c266="lion"] Wat betreft het eerste: Wachtwoorden staan m.i. niet in de index.dat files [/quote:7b02a6c266] Dat klopt. Wachtwoorden staan in cookies. Maar het werkt wel. Je kunt ook 1x per week de index.dat files wissen en de wachtwoorden opnieuw invoeren. Ik he dit op dit forum gezet omdat deze oplossing op mijn computer werkt. Misschien heeft iemand er iets aan.
Link naar reactie
[quote:f99d3a71b8="Hythloday"]Dat klopt. Wachtwoorden staan in cookies.[/quote:f99d3a71b8] In verreweg de meeste gevallen is dat niet meer zo. Slechts een enkele, vaak antieke, website gebruikt deze methode. Bij mijn weten is het een formulierenaangelegenheid: Automatisch aanvullen: Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren.
Link naar reactie
[quote:04b5ff8110="Lange Pier"]Als je de cookies van die sites bewaard in Ccleaner en Ccleaner uitvoert hoef je niet in te loggen, dus ze staan wel degelijk in die cookies. Ook na het verwijderen van de index.dat files door Ccleaner werkte dat nog steeds bij mij in IE8 tot zaterdag, na een denkelijke update niet meer, rara.[/quote:04b5ff8110] Als je de cookies van [u:04b5ff8110]DIE[/u:04b5ff8110] sites bewaart. Dan hoef je bij [u:04b5ff8110]DIE[/u:04b5ff8110] websites inderdaad niet opnieuw in te loggen. Het betreft echter lang niet alle websites meer. Slechts een enkeling. Als ik mijn Cookies wegknikker (en dat doe ik wekelijks) is mijn wachtwoord voor deze website (b.v.) nog steeds aanwezig. Mijn gebruikersnaam is foetsie, maar dat komt omdat ik "Auto aanvullen" ook even aanpak..... Maar mijn wachtwoorden worden netjes bewaard totdat ik ook de hele wachtwoorden mikmak een keer opschoon. Daarna komt Windows bij een bezoekje aan de betrokken website weer aan met de vraag of-ie het wachtwoord op moet slaan.... Kijk maar eens bij "Extra > Internetopties > Browsegeschiedenis > Verwijderen". Dan zie je dat "Wachtwoorden verwijderen..." en "Cookies verwijderen" twee gescheiden items zijn!
Link naar reactie
Och, heb zo'n 20 sites de cookies bewaard en in de index.dat files gewist en die zijn dus allemaal verouderd? :? En dat werkt prima in IE7 maar niet in IE8, ook niet als je geen index.dat files wist, de cookies worden eenvoudig niet ingelezen en alle instellingen veranderen helpt, er zijn onderhand nu wel voldoende fora te vinden waar dat probleem wordt geplaatst zonder oplossingen. En dat er alleen de wachtwoorden worden bewaard daar ging het probleem niet over en ook niet echt handig als je toch weer je gebruikersnaam in moet geven.
Link naar reactie
Dus.... Als ik het nou goed begrijp(?) worden alle wachtwoorden bij IE8 in Cookies bewaard? :roll: En wat betreft die gebruikersnaam: jammer dat die ook verdwijnt na een schoonmaakactie in Auto Aanvullen, maar zo zit dat blijkbaar in elkaar (t/m IE7). Na het Ccleanen heb ik maar 1 website waar ik opnieuw mijn complete log-in gegevens (gebr. naam + wachtwoord) moet invoeren. Daar stoppen ze die gevens in een Cookie.... Maar wat betreft die IE8 problematiek: uiterst curieus dat er een dergelijke "fout" blijkt te bestaan terwijl men op het punt staat om IE8 definitief te lanceren.... :? :?
Link naar reactie
Als ik uitsluitend Cookies verwijder en Auto Aanvullen met rust laat, staat de gebruikersnaam nog steeds paraat en bestaat het wachtwoord ook nog. Ook zijn er gevallen waarbij er niets bewaard kan worden, zoals de log-in op de webmail pagina van UPC. Daar wordt ook de gebruikersnaam niet "Auto aangevuld", zodat bij iedere nieuwe log-in deze steeds volledig moet worden ingevuld. Bij een log-in op de Rabobank kan expliciet d.m.v. een vinkje aangegeven worden om de betrokken gegevens "op deze computer te onthouden".
Link naar reactie
Ik mag em nog niet installeren op de Windows 7 beta :( Maar op Vista 64 bevalt ie goed. Wel crasht er soms iets. Krijg je zo een melding "Internet Explorer werkt niet meer"en vervolgens klik je die weg en kun je gewoon verderbrowsen. Zelfs in de achtergrondvensters of de tabs zie ik geen verandering of crashes dan. Ik vermoed dat ze de browser einelijk goed hebben maar bang zijn dat wij het niet geloven of heimwee krijgen naar de crashes, en daarom random die melding toch maar laten zien :lol: gr Ed
Link naar reactie
[quote:721d3ee2f9="Edmond Varwijk"]Maar op Vista 64 bevalt ie goed. Wel crasht er soms iets.[/quote:721d3ee2f9] Was dat tijdens het afspelen van een flash filmpje? Hier heb ik IE8 geprobeerd op Windows XP Home Editie met Service Pack 2. Als ik Adobe Flash player versie 10,0,22,87 installeer, dan worden de youtube filmpjes gewoon getoond. Een crash heb ik nog niet gezien. Maar ik heb IE8 nog niet echt uitvoerig getest.
Link naar reactie
Wat het cookieprobleem betreft: de enige goed werkende oplossing tot nu toe, is gebruik maken van een passwordmanager. Ik draai Roboform op de achtergrond. Dit scheelt veel gedoe, op forumsites, hyves etc. Roboform haal namelijk de gebruikersnamen en passwords niet uit de cookie, maar uit de eigen data van het programma. Bezoek je dus een wachtwoordbeveiligde site, dan vult Roboform de gegevens voor je in. Het is even niet anders. Een redelijk alternatief voor Roboform is het gratis programma Keepass Password Safe. [url]http://keepass.info/[/url] Even een vraag? Doet deze bug zich voor op alle Windows versies?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...