Ga naar inhoud

[Vista OEM] BSOD icm internet dat spaakloopt


Aanbevolen berichten

Ik zit weer eens met een probleempje met me laptop Na een jaar met problemen te hebben gezeten na aankoop, Had ik ze op kunnen lossen. Vista maakte toen zijn eigen MBR corrupt. Door ipv 2 partities naar 1 partitie te gaan (op de recoverypartitie na dan) bij het installeren, werkte windows eindelijk redelijk fatsoenlijk. Windows start dus steeds opnieuw op, op de meest vreemde momenten. Soms wordt ie vooraf nogal langzaam (vooral internet) en vervolgens na reboot door mijzelf krijg ik een BSOD. Hiervan heb ik er nu al meerdere verschillende gezien. De eerste was deze: "Fault in non paged area" met de codes: BCCode: 50 BCP1: FFFFFFF4 BCP2: 00000000 BCP3: 81E55B31 BCP4: 00000000 bij een andere foutmelding staat er niks bij, wel krijg ik de volgende codes nadat windows weer gestart is. BCCode: 1000008e BCP1: C0000005 BCP2: 0000A550 BCP3: ACF4AB58 BCP4: 00000000 De BCcodes C5, 50 en 1000008e volgen elkaar op in de volgorde zoals ik ze geef. En dit is dus al een keer of 12 of wel vaker achter elkaar gebeurt. Op verschillende dagen en tijdstippen. Memtest leverde niets op, daar is niets mis mee, anti-rootkit programma (Gmer) zorgde ook voor een BSOD Via een ander forum kreeg ik de tip om mijn virusscanner compleet te de-installeren, na dit gedaan te hebben, geen BSOD meer. Goed kans dat het probleem daar in zat, ook aan de hand van de minidumps. Maar het langzaam worden van internet en niet meer laden van pagina's heb ik nog niet opgelost. Tevens vind ik het niet zo'n pretje om zonder virusscanner te internetten. Bij opstarten van internet explorer of torrentprogramma's, minitv in de sidebar e.d. komt het voornamelijk voor. Vreemde is dat msn meestal nog een tijdje te gebruiken is Ik dacht dat de oorzaak zat in de draadloze netwerkkaart. maar het probleem doet zich net zo hard voor met de wired kaart. Ook als ze beiden draaien en soms zelfs zonder gebruik van internet (dus geen verbinding) kreeg ik de foutmelding. Ik heb ook nog een voorbeeld van hoe een pagina eruit gaat zien als de boel weer eens niet loopt (IE ziet er dan ook anders uit) http://pobresh.com/badscreen.jpg Overigens laden foto's vaak niet goed, blokkerig, andere kleuren, verwilderd (niet alle blokken op de goede plek zegmaar). Dit komt bij meerdere sites voor,maar niet bij alle foto's. Wie kan me hiermee helpen? Groet Rutger systemspecs: Intel Pentium Dual Core T2130 (2x 1,86Ghz) 2x 1024mb DDR2 RAM Toshiba 120GB SATA HDD Intel GM945 Express interne videokaart SoundMAX Intergrated Digital HD Audio Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC netwerkkaart Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Link naar reactie
virusscanner die ik gebruikte was symantec antivirus, (nee geen norton) via de logboeken van windows ben ik erachter gekomen wat de fout van de BSOD was: Auto-Protect Error: Auto-Protect is unable to block security risks. dat was de gebeurtenis die voorkwam vlak voor de BSOD meldingen. Dit was dus van de virusscanner. hoe maak ik een Hijackthis log?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5ba21a6fc2="The Dragon"]Op het Forum bij beveiliging staat hoe je een Hijackthis log kan maken en posten.[/quote:5ba21a6fc2] Inmiddels is via daar met een beetje werk alles voor zover clean verklaard. Helaas blijven er nog steeds problemen met mijn laptop. De BSOD zijn weg, internet crasht nog steeds. Maar ik vermoed dat het probleem niet in internet explorer zit. daarnet had ik het probleem dat de laptop niets meer herkende in de usb poorten, op de usb muis en de ipod die er al even inzaten na dan. ik heb het met meerdere usb sticks geprobeert, ook de ipod werd niet meer herkend na los en weer terug aankoppelen. Reboot was alleen mogelijk op de radicale manier (lees netsnoer los en accu eruit) Waar zou ik dit probleem moeten zoeken? Is overigens steeds zo dat als er problemen zijn het rebooten enkel gaat op de radicale manier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...