Ga naar inhoud

Problemen met het virtueel installeren van Windows 7


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wilde aan de hand van het artikel over Windows 7 in het C!T blad (maand April) Windows 7 proberen op een virtuele machine te installeren. Het aanmaken van de VM is geen enkel probleem en heb ik gedaan net zoals staat beschreven in de C!T. Maar dan het installeren; wanneer ik de VM start (en hierbij al de installatie-CD van Windows 7 in mijn [i:7a0491586c]drive[/i:7a0491586c] heb zitten) start inderdaad het installatiescherm van Windows 7. Ik moet hier de taal, mijn locate (en daarmee tijdzone) en mijn toetsenbord 'nationaliteit' selecteren. Mijn selectie is als volgt: [list:7a0491586c][*:7a0491586c]English [*:7a0491586c]Dutch (Netherlands) [*:7a0491586c]USA - International[/list:u:7a0491586c] Wanneer ik op Next klik, heb ik de volgende mogelijkheden in mijn scherm: [list:7a0491586c][*:7a0491586c]Een grote knop "Install Windows 7"; [*:7a0491586c]Een link met de tekst "What to know before installing"; [*:7a0491586c]Een link met de tekst "Repair your computer".[/list:u:7a0491586c] Natuurlijk zou het meest logische zijn om op de Install knop te klikken, dit heb ik dan ook in eerste instantie gedaan, maar helaas: een error, en wel deze: [code:1:7a0491586c]"Windows could not collect information for [OSImage] since the specified image file [install.wim] does not exist."[/code:1:7a0491586c] Nu ben ik eens wezen Google-en met o.a. de termen "install.wim", "windows 7" en "error". Hiermee kwam ik uit op fora en websites en op de meeste werd geroepen dat het iets met mijn S-ATA drivers te maken zou hebben. En hier loopt mijn inzicht een beetje vast. Moet ik mijn S-ATA drivers updaten op mijn [i:7a0491586c]computer[/i:7a0491586c] of op mijn [i:7a0491586c]Virtuele Machine[/i:7a0491586c]? Een factor die het misschien nog gecompliceerder maakt is dat ik Windows Vista Business [b:7a0491586c]64-bit[/b:7a0491586c] als besturingssyteem heb, de [b:7a0491586c]64-bits[/b:7a0491586c] versie van MS Virtual PC 2007 heb, maar de [b:7a0491586c]32-bits[/b:7a0491586c] versie van de Windows 7 bèta heb. (Dit is overigens omdat ik hem eerst niet virtueel op een andere PC wilde installeren.) Ik hoop jullie voldoende info gegeven te hebben om een beetje een duidelijk beeld van de situatie te krijgen. Mocht dit gewenst zijn, dan kan ik op aanvraag ook nog screenshots erbij doen. Ik hoop dat een van jullie me verder kan helpen! :D Met vriendelijke groet, Mike
Link naar reactie
Als je die ISO image nog hebt van Windows 7 bèta, zou je daarvan de SHA1 Checksum daarvan kunnen checken. De SHA1 Checksum van zowel de 32- en 64 bit versies staan beide op http://whirlpool.net.au/wiki/?tag=Windows_7 Het checken van die SHA1 zou je onder andere kunnen doen via applicatie [url=http://www.marxio-tools.net/en/marxio-fcv.htm]Marxio File Checksum Verifier.[/url] Had je de laatste reacties al gecheckt op die [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198598]Cursus: Basiscursus virtualiseren?[/url]
Link naar reactie
Het heeft er in elk geval niet mee te maken dat je in virtualpc, want die gebruik je, de 32bit client van Windows 7 gebruikt. VirtualPC ondersteunt alleen maar 32bit guest OS-es. Je kunt anders gezegd, geen 64-bit OS installeren in een virtuele machine onder VirtualPC. Wil je dat wel moet je VMware Workstation of VMware Server (ook gratis) gebruiken. Ik denk gewoon dat die Image corrupt is. Een eenvoudige test zou zijn die lost te laten op je echte pc. Kijk eens of je dan dezelfde foutmelding krijgt. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...