Ga naar inhoud

PC opnieuw installeren: waar staat Windows?


Aanbevolen berichten

Ik heb een bug van een illegale versie van Adobe CS3 waardoor ik mjin legale CS4 niet meer geinstalleerd krijg. Ik wil nu mijn pc dus opnieuw installeren/formatteren. Ik heb dit echter nog nooit gedaan en heb deze site als leidraad gevonden: http://www.optelsom.nl/computer-traag-windows-opnieuw-installeren-is-de-oplossing.html Is dit wat? Of vergeten zij belangrijke zaken? Ik ben op dit moment alles aan het back-upen maar wat doe ik daarna? Gewoon de CD van Dell met het besturingsysteem (Vista) er in stoppen en opnieuw opstarten? Gaat het daarna vanzelf? Of moet ik eerst harde schijven formatteren alvorens die Cd er in kan? En hoe kom ik er achter op welke schijf Windows nu geinstalleerd staat: C of D? Beide schijven bevatten een mapje dat Windows heet namelijk. En wat doe ik met partities?
Link naar reactie
Oke, maar waar kom ik er nu achter op welke schijf ?Windows geinstalleerd staat? Ik neem aan dat ik die zometeen ook aan een schijf moet toewijzen? en dat hele indelen van partities? Is dat per se nodig? Als ik gewoon zometeen de CD er in stop met het besturingsprogramma zou dat genoeg moeten zijn of moet ik echt alles handmatig eerst formatteren?
Link naar reactie
[quote:1fe15c5d78="Iris_1982"]Oke, maar waar kom ik er nu achter op welke schijf ?Windows geinstalleerd staat? Ik neem aan dat ik die zometeen ook aan een schijf moet toewijzen? en dat hele indelen van partities? Is dat per se nodig? Als ik gewoon zometeen de CD er in stop met het besturingsprogramma zou dat genoeg moeten zijn of moet ik echt alles handmatig eerst formatteren?[/quote:1fe15c5d78] Het is heel simpel. Je laat de computer opstarten van CD of DVD. Je krijgt een blauw scherm en na verloop van tijd krijg je wat opties te zien. Kies Windows installeren. Je krijgt daarna een menu om partities te verwijderen. Dat moet je zeker doen tot alle partities zijn verwijderd. Daarna maak je nieuwe partities aan. Installeer Windows op de C: partitie en maak die niet te klein, b.v. 20 GB. Als Windows is geïnstalleerd kun je de overige partities aanmaken en formatteren. Als je het één keer hebt gedaan, blijkt het een fluitje van een cent te zijn. Twee weken geleden heb ik een nieuwe computer gedaan en vorige week heb ik deeigen harde schijf van mjn eigen computer geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd. Hou rekening met enkele uren werk. Vooral de updates van Windows kosten tijd. Zorg er wel voor dat je je licentienummers vlot kan vinden.
Link naar reactie
Gisteren dus Vista opnieuw geinstalleerd. Ik heb m op de C-partitie gezet, maar was nogal verbaasd dat na de hele installatie gewoon al m'n foto's, documenten etc. nog op m'n schijf stonden. Alleen alle programma's zijn er af. Maar goed, wie weet is dat wel genoeg om die bug er uit te krijgen. Waar ik nu echter tegenaan loop: ik wilde CS4 dus gaan installeren, maar krijg nu de mededeling dat t systeem niet compatible is want ik heb minsten Windows Vista Service Pack 1 of hoger nodig. Nou heb ik gisteren windows meteen alle updates laten downloaden die er waren (72!) en volgens mij zat ook het service pack daar tussen. Maar blijkbaar dus niet? Kan ik ergens zien welk service pack er geinstalleerd staat? En waar moet ik dat Service Pack dan downloaden? ik had m volgens mij al van microsoft gehaald, maar blijkbaar werkt het niet....
Link naar reactie
Blijkbaar heb je dus niet de C: schijf (dat is normaal gesproken de eerste partite) geformatteerd. Het is inderdaad wel mogelijk dat de data dan gewoon blijft staan en alleen de mappen WINDOWS en PROGRAM FILES opnieuw worden aangemaakt. Om te kijken of SP1 er bij op staat: klik op Start, rechtsklik op Computer en kies Eigenschappen. Onder Windowsa versie staat of SP1 geinstalleerd is. Je dat gaat normaal gesproken inderdaad automatisch via Update. Downloaden kan ook, en dan moet je het dus gewoon installeren.
Link naar reactie
[quote:5730aec153="Iris_1982"]Gisteren dus Vista opnieuw geinstalleerd. Ik heb m op de C-partitie gezet, maar was nogal verbaasd dat na de hele installatie gewoon al m'n foto's, documenten etc. nog op m'n schijf stonden. Alleen alle programma's zijn er af..[/quote:5730aec153]Je had vast nog een back-up anders... 8) En je bent verbaasd.... je weet hopelijk toch wel wat je doet.... anders heb je die back-up zeker nodig starks..... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...