Ga naar inhoud

WPM 11 geeft geen 5.1


Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een tijd WMP 11 in XP. Al die tijd was mijn 5.1 geluid (medion setje) belabberd. Er klonk maar 1 speakertje en dan nog benepen. Deze week heb ik gekeken of mijn geluidskaart (Realtek AC 97) de boosdoener was, Niet dus, Toen gekeken of de drivers niet goed werkten en nieuwe drivers erop gezet. Geen resultaat, De oude daarna weer teruggezet. Nog verschillende andere dingen geprobeerd. Noppes. Uiteindelijk een andere speler geïnstalleerd: VLC. Alle speakers werken wel weer, maar de verhoudingen zijn vreselijk. Ik wil dus eigenlijk mijn oude 5.1 via WMP terug. Kan ik zomaar een eerdere werkende versie van WMP terugzetten bijv. 9 of 10?
Link naar reactie
Laat me raden je hebt Vista? Vista + Realtek = problemem Met mijn soundmax chip had ik nooit problemen, maar met Realtek wil nog wel eens het 1 en ander fout gaan. In Vista kun je wel instellen dat je 5.1 geluid wilt hebben maar eigenlijk stel je daar alleen in dat programma's het KUNNEN gebruiken, maar of ze het doen.... Heb dus zelf ook een 5.1 setje en wel een Logitech X-530 maar dat doet verder niet ter zake. In media player heb ik wel 5.1 geluid alleen is het echt brak. Hoor de speakers achter me pas als ik er met me oor in ga. VLC heb ik ook maar ik prefeer Jetaudio Download het [url=http://download.cnet.com/JetAudio-Basic/3000-2141_4-10013740.html?part=dl-JetAudioB&subj=uo&tag=button&cdlPid=11010816]HIER[/url] Opstarten en dan na de installatie even zorgen dat je alleen main window wilt hebben dat vindt ik zelf het handigste en kun je alle instellingen makkelijk terug vinden. Zorg dan dat je X-Surround en Wide aan hebt staan. Zelf kun je met de rest nog even prutsen voor wat optimalisatie. Equilizer instellen scheelt ook weer wat. Give it a try!
Link naar reactie
[quote:a68e19054f="theplayer1"][quote:a68e19054f]Laat me raden je hebt Vista? [/quote:a68e19054f] Zoals je kunt lezen in mijn topic, heb ik XP! Maar kun je ongestraft de huidige WMP verwijderen en een eerdere versie terugzetten? Jetaudio kan ik altijd nog proberen.[/quote:a68e19054f]Sorry te vluchtig gelezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...