Ga naar inhoud

Computer schakelt weer in (soms).


Aanbevolen berichten

Nog maar eens een keer aankaarten, wie weet komen we er wel uit. De header zegt al waar het om gaat. Ik gebruik op mijn laptop de hibernate mode, door de klep te sluiten. Dat heeft met mijn vorige laptop NOOIT problemen gegeven: werkte altijd keurig. Maar met mijn nieuwe Toshiba is het mis. Als ik op batterij werk gaat het goed. Dus de computer schakelt uit en blijft uit. Met aangesloten adapter is met mis. Vaak schakelt de computer uit zichzelf na verloop van tijd weer in, nadat hij in hibernate mode is gegaan. Voor het geval hij niet uit zichzelf inschakelt doet hij dat als ik de klep weer open. Wat het meest opvallend is is dat hij het ZONDER adapter uitschakelt en uit blijft, ook nadat ik de klep weer heb opengedaan, maar met aangesloten adapter in de fout gaat. Als ik na hibernate mode de voedingplug eruit trek en daarna weer aansluit is er geen probleem. Dus het lijkt erop dat iets actief blijft als de voeding is aangesloten. Dit impliceert dat het niet iets kan zijn wat in de bios zou kunnen worden veranderd. Voor de bios maakt het niet uit waar de voeding vandaan komt. Iemand enig idee? Het is vervelend want als ik vergeet de plug eruit te trekken, of de voeding uit te zetten en ik kom na een tijd terug is de computer erg warm door de gesloten klep en actief scherm. MVG perloc
Link naar reactie
Ja dat heb ik. Er zijn twee configuratie's voor de batterij, een van Windows, de ander van Toshiba. Ik heb zelfs die van Toshiba uitgezet en alleen Windows gelaten (die je niet kan uitzetten.) Daar staan alleen maar dingen in hoe de computer wordt uitgeschakeld in bepaalde omstandigheden, maar niets wat die weer zou kunnen inschakelen. Bovendien doet die het zoals het moet bij enkel batterij gebruik. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...