Ga naar inhoud

Haperende Windows XP


Aanbevolen berichten

Beste allen, sinds kort heb ik het probleem dat mijn computer gaat haperen. Zo gebeurd het dat hij het typen niet bij kan benen en het dus vertraagd neer zet. Of het scrollen gaat vertraagd. Daarop heb ik windows xp maar eens opnieuw geinstalleerd en ook de hardschijf geformateerd, in de hoop dat het dan weg zou zijn. Echter heb ik direct na installatie een wordpad bestandje geopend en ben ik gaan typen en nog steeds deed zich hetzelfde probleem voor. Nou heb ik mijn computer ook maar eens in veilige modus opgestart en toen was het probleem verholpen er lijkt dus ergens een conflict te zijn. Kan iemand mij hiermee helpen? MVG, Wimlex Computer specs: Dell inspiron 1501 AMD 1.60 GHz 1GB RAM ATI Radeon Xpress 1150
Link naar reactie
je zult dus moeten kijken naar alle meelopende software die met windows opstart. (inveilige modus start alleen windows kaal op). virusscanners, spywarescanners, adobe, hpupdaters, er is van alles wat zich op pcs nestelt, zichzelf wil bijwerken, het net op wil en noem maar op. m.a.w. zolang we geen inzicht hebben in alles wat opstart (of wat jij zelf later allemaal opstart!)valt er weinig méér over te zeggen, maar wel dat je dit moet proberen: start - uitvoeren - type: msconfig - geeft enter - ga tabblad opstarten. vink daar alles uit behalve een evt draadloze kaart en je virusscanner, en laat de pc opnieuw starten. wanneer je probleem nu over is, kan je via dezelfde procedure weer aanvinken waarvan jij vindt dat het per se alijd mee moet draaien. op die wijze experimenteer een paar keer en kom je aan de weet wat je dwars zit.
Link naar reactie
Ik heb dit net geprobeerd en na het uitvinken van alles, hapert het nog steeds. Dit had ik ook wel verwacht want direct na herinstallatie van windows xp, deed het probleem zich al voor en dan zijn er nog geen onnodige programma's geïnstalleerd. Misschien nog andere ideeën? [quote:495f88ef12="derkdejong"]je zult dus moeten kijken naar alle meelopende software die met windows opstart. (inveilige modus start alleen windows kaal op). virusscanners, spywarescanners, adobe, hpupdaters, er is van alles wat zich op pcs nestelt, zichzelf wil bijwerken, het net op wil en noem maar op. m.a.w. zolang we geen inzicht hebben in alles wat opstart (of wat jij zelf later allemaal opstart!)valt er weinig méér over te zeggen, maar wel dat je dit moet proberen: start - uitvoeren - type: msconfig - geeft enter - ga tabblad opstarten. vink daar alles uit behalve een evt draadloze kaart en je virusscanner, en laat de pc opnieuw starten. wanneer je probleem nu over is, kan je via dezelfde procedure weer aanvinken waarvan jij vindt dat het per se alijd mee moet draaien. op die wijze experimenteer een paar keer en kom je aan de weet wat je dwars zit.[/quote:495f88ef12]
Link naar reactie
Ik heb geen uitroeptekens bij het apparaatenbeheer staan en heb de stuurprogramma's van de muis en toetsenbord bijgewerkt. Aangezien het een laptop is en ik geen externe muis of toetsenbord gebruik hoef ik volgens mij ook geen nieuwe diver te installeren. Heb er wel even naar gezocht maar die zijn niet beschikbaar. Lees net op een website dat meer mensen dit probleem met deze laptop gehad hebben: [url]http://www.productervaring.nl/computers/losse-systemen/laptop/dell/inspiron-1501-39298/[/url] Weet alleen nog niet hoe ze het hebben opgelost :( Need more help [quote:7c351e10b5="Edouard"]Nieuwe drivers voor keyboard en muis installeren. Bij mij hetzelfde verhaal en logitech geinstalleerd en opgelost.[/quote:7c351e10b5]
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb het probleem opgelost en wel door de batterij te verwijderen en zonder batterij door te werken. Opeens kwam in me op dat ik ooit een melding heb gehad dat de batterij aan vervanging toe is. Die houdt het niet langer vol dan een half uur, maar aangezien ik altijd al met de adapter werk vind ik het niet nodig om een nieuwe batterij aan te schaffen. Blijkbaar geeft dit dus een conflict met de rest van de laptop en is dit de oplossing voor het haperen. Dus wanneer jullie nog een keer iemand met een haperende Dell Laptop tegenkomen stel dit eens voor. Nogmaals bedankt. Wimlex
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...