Ga naar inhoud

2 keer windows


Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met opstarten. ik heb illegaal windows professional gedownload maar heb me toch bedacht om het maar legaal te houden met home edition. maar met opstarten is het nu zo dat ik moet kiezen. en als ik dan niet oplet gaat hij automatisch naar professional en dan moet ik hem weer opstarten. weet iemand hoe ik weer standaard naar home edition ga en dat professional dan weg is. alvast bedankt
Link naar reactie
Als je de optie hebt om de Pro te verwijderen is dat het mooist, anders moet je even in boot.ini (in je root) kijken. Die zou er zo uit mogen zien: [boot loader] timeout=1 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect De time-out bepaald hoelang het keuze menu in beeld blijft, in het geval hierboven is dus maar sprake van 1 windows installatie. Boot.ini is iig de plaats waar je keuze geregeld wordt. (en maak even een kopie voor je gaat experimenteren........)
Link naar reactie
Naar aanleiding van je PB: Het is handiger als je je vragen in dit forum blijft stellen. Zo heb je meer kans op hulp en hebben anderen soms ook wat aan een oplossing of tips. Dan het antwoord op je vraag: Normaal staat boot.ini idd niet zichtbaar. Ga daarvoor als je in de map c:\ staat even naar EXTRA- MAPOPTIES en dan naar de tab WEERGAVE. Daar haal het vinkje weg voor "Beveiligde besuringssysteembestanden verbergen (aanbevolen)". Dan komt je boot.ini in beeld en kun je er mee aan de slag.
Link naar reactie
Ik heb gezocht, maar ik het boot.ini niet bij msconfig staan. Zal mogelijk aan een instelling bij mij kunnen liggen. Waar het ook te vinden en te wijzigen is: Ga naar de eigenschappen van "Deze Computer" Tabblad "Geavanceerd" Onderste vakje "Opstart- en herstelinstellingen" en dan op de knop INSTELLINGEN klikken. Als eerste kun je daar in een afrolmenu instellen welke versie je als standaard versie wilt gebruiken en even daaronder hoelang de keuze in beeld moet blijven staan. Nog iets lager zie je dan de optie om het bestand eventueel handmatig aan te passen.
Link naar reactie
@Passer: ik ben er uit. Bij de installatie van Windows enige tijd geleden is om de een of andere reden aan de root partitie de stationsletter F: toegewezen. Aangezien ik geen zin had om alles weer opnieuw te installeren en verder alle programma's naar behoren installeren en fuctioneren, heb ik het zo gelaten en ik heb inmiddels op Google gevonden dat die schijfletter het probleem is. MSconfig schijnt alleen naar de C: schijf te kijken en dat werkt bij mij dus niet. EDIT: het verhaal nog even geverifieerd, een USB-stick krijgt de vrije stationsletter C en als ik daar boot.ini opzet verschijnt hij keurig in MSconfig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...