Ga naar inhoud

foutcode 14 setupdd.sys bij install CD-Rom XP


Aanbevolen berichten

L.S. Het volgende herhaalt zich: Windows opstarten via HD lukt, maar geeft dan onverwacht een blauw foutmeldingsscherm met wat algemene instructies en STOP: 0x00000024. Opnieuw opstarten levert al snel foutmelding: system32\DRIVERS\pci.sys beschadigd of niet gevonden, dus in windows kom ik dan niet meer. Advies om van CD-Rom op te starten strandt vervolgens op foutmelding: kan bestand setupdd.sys niet laden, foutcode 14. Het betreft laptop Toshiba Pro 4600 (oud beestje) met sinds 4 jaar XP Professional SP2. [i:f8c0eb38e5]Ik heb inmiddels het idee dat het bewegen van de laptop al voldoende is om foutmeldingen te krijgen. Kan er een onderdeel wat los zijn gaan zitten en zo ja, hoe kan ik daar wat aan doen.[/i:f8c0eb38e5] Alvast bedankt voor je aandacht.
Link naar reactie
Safe mode biedt geen oplossing. Bij opstarten vanaf de CD krijg ik dus de melding: [i:77918e88cd]Advies om van CD-Rom op te starten strandt vervolgens op foutmelding: kan bestand setupdd.sys niet laden, foutcode 14. [/i:77918e88cd] Windows opnieuw installeren is dus zelfs geen optie. De CD is niet beschadigd en functioneert op een andere computer wel goed. De wisselvalligheid en de stootgevoeligheid doen mij dus denken aan een slecht contact ergens, maar waar?
Link naar reactie
[quote:1a9ee56404]heeft het niet te maken met een missende videokaart driver? pci is toch voor een grafische kaart?[/quote:1a9ee56404] Omdat ik soms wél na opstarten in Windows kom lijkt me dit niet het probleem. [quote:1a9ee56404]Wat ook nog wel eesn dergelijke problemen wil geven is een (evt. aanwezige) caching en/of 'virus beveiliging' in de bios.[/quote:1a9ee56404] Dit begrijp ik niet. Wil je dit uitleggen?
Link naar reactie
In sommige bios bestaat de optie 'disk cache' en 'boot protection' of iets dergelijks. Uitschakelen van deze opties kan een dergelijk probleem oplossen, maar het is niet gezegd dat deze opties in je bios zitten. Het niet kunnen vinden van bestanden die nodig zijn voor de initiele installatie wil nogal eens wijzen op een defecte geheugenmodule.
Link naar reactie
[quote:3a4dd9c565]Hoe oud is je laptop? Is ie ooit gevallen, drinken opgemorst of weet ik wat? [/quote:3a4dd9c565] Hij is van 2002. Ik heb de laptop daarvoor een keer op de kop gehouden en op de onderkant beklopt ( niet hard natuurlijk ) om wat kruimels en stof uit het toetsenbord te krijgen ( had ik beter met de stofzuiger kunnen doen denk ik ). Vandaar dat ik denk dat er iets speling heeft gekregen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...