Ga naar inhoud

Computer reboot steeds bij "koude start"


Aanbevolen berichten

Dacht ik er met een andere virusscanner vanaf te zijn, blijk ik toch met een ander probleem te zitten :( Mijn pc reboot steeds bij opstarten, hij start de eerste (twee) keren vaak wel door. Maar sluit dan zeker een paar keer achter elkaar af en start dan opnieuw op. Soms begint ie al tijdens het opstarten alweer opnieuw op te starten! Af en toe blijft ie ook hangen bij opstarten en moet ik uitknop gebruiken. Dit begon zo met 1 keer per dag maar inmiddels is dit uitgegroeid tot een keer of 8 wanneer ik de pc aanzet. Daarna draait het systeem de hele dag verder stabiel, wat ik ook doe! Ik heb dit probleem alleen als het ding net aan gaat, lijkt wel als ie eenmaal wat opgewarmd is dat het dan over is! Wat kan dit nou zijn? We hebben eerst gecheckt op virussen en spyware maar leverde niks op, andere virusscanner erop, leverde ook niks op. Toen maar een oude image/backup terug gezet van 2006, toen ik deze pc net gekocht had. Maar het probleem blijft/verergert....... Heb een: Hp Intel Pentium 4 met XP 3.06 GHZ 2 GIG intern geheugen DDR Ram 250 GIG harde schijf Nividea Geforce 7300 LE
Link naar reactie
lijkt sterk op een probleem wat ik al een paar keer zag: het ziet eruit als lekkende condensatortjes in de voeding, maar of dat de echte oorzaak is weet ik niet. maar wel dat ik dit verschijnsel van ´eerst even alles onder spanning krijgen´ al enkele malen met een andere voeding wist te verhelpen. heb je iemand in de buurt die een beetje handig is met de onderdeeltjes en een schroevendraaier?
Link naar reactie
Hij wil nu niet meer starten in de veilige modus, een aantal keren geprobeerd maar nadat ie f-acht pakt (en je dus kan kiezen voor veilige modus) blijft ie hangen. Als ik hem normaal opstart doet ie het wel, maar dan dus weer dat rebooten steeds. Mijn man gaat hem zo even openmaken en een keer schoonmaken en alles na lopen en aandrukken(is paar maanden geleden trouwens nog grondig gedaan) . Daarna kijken hoe die reageert, maar als dat het niet is, wat kan het dan zijn, voeding misschien zegt iemand hierboven. Zou het ook de harddisk kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:9413a6b789="derkdejong"]lijkt sterk op een probleem wat ik al een paar keer zag: het ziet eruit als lekkende condensatortjes in de voeding, maar of dat de echte oorzaak is weet ik niet. maar wel dat ik dit verschijnsel van ´eerst even alles onder spanning krijgen´ al enkele malen met een andere voeding wist te verhelpen. heb je iemand in de buurt die een beetje handig is met de onderdeeltjes en een schroevendraaier?[/quote:9413a6b789] Komt nog vaker voor op de wat oudere moederborden. Soldeereilanden in de voeding die geen contact meer maken alleen bij opwarming komt ook vaker voor. Met een andere voeding testen weet je of het aan de voeding ligt of niet, een visuele inspectie van het moederbord, m.n. de elco's kan ook verhelderend werken.
Link naar reactie
Nou ondanks dat pc een paar maanden geleden grondig is schoongemaakt zat er aan de zijkant en achterkant behoorlijk wat stof. Binnenin viel het wel mee. Alles is nu schoongemaakt, bekeken en aangedrukt. Veilige modus lukte weer en tot nu toe nog geen enkele spontane reboot gehad. Maar ja naarmate ie nu langer aanstaat en warmer wordt, zal dat dus ook niet gaan gebeuren meer. Lijkt me stug dat stof dit probleem veroorzaakt heeft maar we wachten even af......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...