Ga naar inhoud

xp opnieuw installeren


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een computer opnieuw te installeren. Probleem is dat ik in de bios wat heb aangepast, maar de computer ziet de cd rom speler niet blijkbaar. Gewoon opstarten wil ie ook niet meer. Dan geeft ie de melding dat \windows\system32\config\system niet kan worden gevonden. kan iemand me helpen???
Link naar reactie
Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen, http://support.microsoft.com/kb/307545/nl Dan bij deel 2 kijken. Of door middel van een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot. T.w.; _REGISTRY_USER_DEFAULT _REGISTRY_MACHINE_SECURITY _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM _REGISTRY_MACHINE_SAM deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in DEFAULT SECURITY SOFTWARE SYSTEM SAM naar de windows\system32\config map Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is. Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf. Eerst eigenaar worden met FaJo XP FSE, komt er een extra tabblad bij de eigenschappen van de mappen. http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3 Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter. Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Halllo bedankt voor jullie tips, maar ik ben er helaas nog niet mee geholpen. Voor de duidelijkheid: er staat niets meer op de pc, dus ik kan ook nergens op teruggrijpen. Mijn cd station wordt nog steeds niet herkend ondanks pogingen om zaken aan te passen in de BIOS. Zij er nog andere ideeen bij jullie?
Link naar reactie
Wat ik nog niet gelezen heb is of je de instellingen van je bios al op default heb terug gezet. In dat geval (of het moet allemaal heel erg oud zijn). zou een schijf station gewoon herkend moeten worden. Waar je ook nog kunt kijken is bij de SATA instellingen in je bios. Als je geen sata schijf gebruikt moet die instelling op ide staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...