Ga naar inhoud

probleem met beveiligingscertificaat


Aanbevolen berichten

Dit is waarschijnlijk de oorzaak. Met veel zoeken gevonden op www.dag,nl: ".......De oorzaak hiervan is een nieuwe beveiligingsupdate van Microsoft, waardoor een ‘pop-up’ wordt geblokkeerd. Hierdoor komen de aangiftes van mensen die het besturingsprogramma XP gebruiken in combinatie met het programma Internet Explorer ongeautoriseerd aan bij de Belastingdienst. Als gevolg hiervan heeft de dienst de inname van aangiften stopgezet. In overleg met Microsoft wordt nog deze week een nieuwe versie van het aangifteprogramma op de site van de Belastingdienst gezet....."
Link naar reactie
Ja, nogal stom. Als je redelijk wanhopig bent wil je nog weleens ergens over heen kijken :oops: Het probleem is nog niet opgelost. Het blijft onmogelijk om op de beveiligde site te komen waar je moet ondertekenen met DigiD Dus verzenden van de aangifte lukt niet. Ik blijf denken dat het ergens een instelling is in IE7, maar ik kan het niet vinden. Wat ik kon vinden heb ik geprobeerd met aan- en uitvinken, virusprog en zone alarm uitgezet, pop-up bescherming uitgezet, maar het lukt niet. Heeft iemand nog een idee waar ik kan zoeken?
Link naar reactie
Had ik dus wel gelezen, zie mijn vorige bericht. Ik heb echt alles geprobeerd, virus (avast) uitgezet en alle andere mogelijke programma's + zoveel mogelijk instellingen van IE7 aangepast en dan weer geprobeerd. Maar niets heeft geholpen. Tenslotte het programma op mijn eigen pc opnieuw gedaan en van daaraf verzonden. Maar een oplossing (next year?) weet ik nog steeds niet.
Link naar reactie
Ze is Admin. Via mijn pc (XP en IE6)werkte haar digid perfect. Op haar pc met XP en IE7 komt IE met een waarschuwingsscherm, waarop o.a. stond vermeld: aangeraden afsluiten doorgaan, niet aangeraden en nog iets (ben ik vergeten) Toch doorgaan gaf hetzelfde scherm, ze komt dus niet op de beveiligde digid site. Het blijft nog steeds een raadsel.
Link naar reactie
Het waarschuwingsvenster is in IE7 inderdaad een volledige pagina. In IE6 was dit een pop-up venster. Toch ligt het verschijnen ervan niet bij IE7 of een instelling daarvan, maar puur bij de makers van de website. Meest aannemelijke is dat er inderdaad iets aan dat certificaat rammelt....! Kort geleden had het [url=https://www.werk.nl/]CWI[/url] ook iets dergelijks bij een poging om in te loggen. [b:7c502ccdcd]Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.[/b:7c502ccdcd] Etc., etc., etc. [b:7c502ccdcd]De pagina-opties zijn dan: - Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten - Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen) - Meer informatie[/b:7c502ccdcd] De tweede optie werkt inderdaad in zo'n geval vaak niet.... En toch ligt het probleem bij de website in kwestie!
Link naar reactie
Ja, dat was pecies die site. Maar of het dan aan die belastingsite ligt vraag ik me af. Want waarom kan ik er dan wel opkomen met mijn eigen pc en waarom heeft niemand anders daar last van gehad? Op het internet is er nergens iets over te vinden. Heb ook de belastingtelefoon er nog over gebeld. Hééél lang wachten voordat je iemand hebt en dan krijg je een antwoord wat nergens op slaat(zoals gewoonlijk :evil: )
Link naar reactie
@Gramps, Ik zie dat jouw eerste melding op 3/03 was. Ik had op die dag hetzelfde probleem, heb toen met Digid gebeld en die vertelden mij dat het aan de server van de belastingdienst lag en niet bij Digid. De volgende dag op 4/03 was het voorbij en kon ik wel via Digid een aangifte binnenhalen / versturen.
Link naar reactie
[quote:c9d45826f2="gramps"]Ja, dat was pecies die site.[/quote:c9d45826f2] Voor de duidelijkheid: die pagina komt niet van een site af, maar wordt opgehoest door jouw eigen IE7. De oorzaak dat dit gebeurt ligt WEL bij de site in kwestie. Ergens heeft men iets met 1 of meerdere certificaten niet goed voor elkaar. Het feit dat IE6 hier geen last van heeft, ligt aan het feit dat de beveiliging bij IE7 zwaarder is....!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...