Ga naar inhoud

installatie XP lukt niet!


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben de wanhoop nabij met het installeren van XP op mijn buurman's pc. (3Ghz Pentium, 240 GHD, intern 1024; vrij modern dus nog). Krijg na het formatteren van de schijf XP niet meer geinstalleerd (stond erop, officiele versie). Hij ziet geen partities meer. Dus partities gemaakt met fdisk, 1 of meer, mag niet baten. Het vreemde is, dat ik Win98 of Vista zonder problemen geinstalleerd krijg, maar ook als ik van daar uit XP probeer te installeren loopt ie vast omdat ie geen partitie ziet om op te installeren? Ook een andere XP versie geeft 't zelfde probleem en PartitionMagic krijgt de job ook niet geklaard; geeft eveneens foutmeldingen. Pak ik dan uit pure wanhoop weer Win98 of Vista dan heb ik geen enkel probleem. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Wie heeft wijze raad??? Thanx alvast! :cry:
Link naar reactie
98 lukt probleemloos na Vista, wel idd via 98SE opstartdikette, maar bij XP (trouwens ook bij Win2000 die ik ook al geprobeerd heb) kom ik niet verder dan het punt waarop je moet kiezen in welke partitie je moet installeren. dan heb ik een leeg venster. FDISK /mbr heb ik nog niet geprobeerd. Ken dit comm niet, wat doet het meer dan wat fdisk normaal doet? Zal 't in ieder geval ook eens proberen. Snap er evengoed niks van. Heb al tig keren allerlei HDs geformatteerd en nieuwe Os geinstalleerd, deze shit heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt. Snap er niks van. :oops:
Link naar reactie
Hopeloos! Alles geprobeerd en heb uiteindelijk XP erop gezet door de HD in mijn PC te stoppen. In buurmans pc terug doet ie weer niets, (ook niet met een andere HD trouwens, had ik eerder geprobeerd). Toch heeft XP erop gestaan en heeft ie gelopen! Als ik dan de installatie-cd laat opstarten blijft de lijst van partities (Waar wilt u Windows installeren?) helemaal leeg. Jumpers en HD instellingen kloppen en BIOs ziet de schijf ook. Mij valt niets meer in dan te wachten op een gouden tip, iets nieuws waar ik nog niet aan gedacht heb?? Wie o wie??
Link naar reactie
ik begrijp het nu even niet meer: staat xp er nu wel of niet op??? xp in de pc a installeren en dan denken dat die ook in pc b zal werken, is wat teveel gevraagd... dat gaat niet lukken, tenzij op zijn minst de processor van eenzelfde type is. en wat deed je inmiddels met de aanwijzingen die je zo al kreeg?
Link naar reactie
Heb alle aanwijzingen uitgeprobeerd, stuk voor stuk. Maar zelfs een ghostcopy maken lukt niet omdat op andere schijven heftzelfde probleem zich voordoet. Of de hd nu Fat32 of NTFS geformatteerd is, of er al dan niet partities op staan, het maakt allemaal niet uit. Bij installatie geeft ie in het begin steevast een leeg venster aan (kiezen op welke partitie u wilt installeren). W98 en Vista herkennen de schijf kennelijk wel, want daar geen enkel probleem. Win 2000 en 2 XP varianten (origineel) komen niet verder, zien geen geldige partities op schijf (terwijl die er wel degelijkk zijn). Ten einde raad dus maar XP in mijn eigen pc geinstalleerd op de hd van de buurman, maar -zoals je terecht opmerkt- dat lukt dus ook niet. Hij loopt er niet op en er overheen installeren geeft weer hetzelfde lege partitievenster en dus weer einde oefening. Buitengewoon frustrerend allemaal. Hoe kan het nou dat alleen XP (en W2000) de partities niet 'zien' en W98 en Vista wel? Ik heb er echt geen verklaring voor, ook niet na 10 verschillende Fdisk en PM operaties. Weet het echt niet meer en wie het wel weet mag het zeggen.... Graag!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...