Ga naar inhoud

BITS Service in XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit draadje is eigenlijk meer als info bedoeld (dus of-ie hier op de juiste plek staat.....?): Met betrekking tot het verhelpen van (eventuele) updateproblemen heb ik een tijdje geleden met interesse [url=http://blogs.microsoft.nl/blogs/tonykrijnen/archive/2007/01/20/9898.aspx]dit artikel[/url] van een Microsoft medewerker gelezen. Maar zoals gebruikelijk is ook hier weer sprake van tegenstellingen: zie deel B, punt 8: Citaat: [i:7cae499e63]8. Controlleer of hier een Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (Background Intelligent Transfer Service in het Engels) staat en dat deze staat op Automatisch en Gestart. - Is dit niet het geval dan dubbelklikken op de service en dit instellen op Automatisch, dan Toepassen klikken en dan de knop starten.[/i:7cae499e63] Einde citaat En wat is nou het geval?: Nou, je kunt die service rustig op "Automatisch" zetten en zorgen dat-ie gestart is, maar die instelling blijft staan tot de eerstvolgende update is verwerkt. Daarna wordt-ie door het systeem weer teruggezet op "Handmatig", "Gestopt"...... :? En da's op zich geen enkel probleem, want als AU deze service nodig heeft wordt-ie toch wel gestart. De moraal? Zelfs degenen die er met hun neus bovenop zitten, kleunen er ook nogal eens naast. Microsoft Techsupport stuurde mij eens een script waar de opdracht "Deltree" in stond. Script werkte (deels) niet. Oorzaak: De laatste Windows versies hebben die externe DOS opdracht niet meer aan boord....!! Tja...., dat schiet dus niet op!
Link naar reactie
??? Dat betreft een "eerste hulp bij ongelukken tooltje"! In dat script worden (voor zover ik me kan herinneren) voornamelijk een riedeltje .dll's ge-herregistreerd. Doet ook niets af aan mijn betoog, nml. dat die service eigenlijk "default" op "Handmatig" / "Gestopt" staat. Mocht AU wakker worden, dan zal deze de BITS service op dat moment opstarten.
Link naar reactie
Lees 't startdraadje: pure info! Ik heb geen problemen en kom ook niet met een vraag om het op te lossen.... :? Het ging "zuiver en alleen" om te laten zien dat de heren techneuten die bovenop de bron zitten, de plank ook wel eens misslaan. :wink: Dat script doet overigens niet veel meer dan je ook handmatig zou kunnen: AU service en BITS service (voor zover-ie gestart ZOU zijn) uitzetten. Hierna een kudde .dll 's, wat .ocx'en e.d. her-registreren. Als 't goed is, zit er in zo'n scriptje ook nog een opdracht om de map SoftwareDistribution te renamen, leeg te maken o.i.d. En tot slot AU weer aan te zetten. Dus in hoofdzaak is zo'n script (waarvan er meerdere versies op het www circuleren) bedoeld om AU weer goed op de rails te krijgen middels wat her-registraties en legen / verwijderen van een corrupte SoftwareDistribution map.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...