Ga naar inhoud

Een windows XP cd maken zonder streaming, is dit mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het gaat om het volgende ik maak regelmatig en image met Acronis TI. Als ik dan ooit een crash zou krijgen is het nog niet zo'n groot probleem. Nu heb ik ooit geprobeert om een windows XP cd te maken met streaming, maar omdat ik geen orginele XP cd heb (alleen een system cd van Acer en windows XP SP2 cd) is mij dat niet gelukt. Is er een andere manier om alleen de windows bestanden op een cd te krijgen, zodat ik bij een eventueel crash kan kiezen om de totale image terug te zetten of alleen windows XP en dan met een schone lei te beginnen. vr.gr Frans
Link naar reactie
Als je aan een OEM cd kan komen is dit beter als die restore CD's. OEM cd's kan je gewoon gebruiken in combinatie met je Windows key. Deze CD zou je van iemand kunnen kopieren of kunnen downloaden. Sowiezo installeer ik een PC het liefste zelf. Met die restore functionaliteit wordt er bovendien altijd een hoop troep mee geinstalleerd zoals trials.
Link naar reactie
[quote:8414ec84c7="tomvdlee"]Als je aan een OEM cd kan komen is dit beter als die restore CD's. [/quote:8414ec84c7] Alleen degene die een PC hebben laten samenstellen, hebben zo een OEM cd. De meeste mensen hebben net zoals de TS een herstel partitie/cd. Bovendien staat er op zo een XP OEM cd toch zoiets als:"Do not make illegal copies of this disc". [quote:8414ec84c7="tomvdlee"]Met die restore functionaliteit wordt er bovendien altijd een hoop troep mee geinstalleerd zoals trials. [/quote:8414ec84c7] Daar is toch niets mis mee. Die kunnen toch worden verwijderd. Om daarna Service Pack 3 te installeren. Zodat er dan van de Windows XP met Service Pack 3 een image gemaakt kan worden, met bijvoorbeeld applicatie Acronis True Image. Op zo een restore CD staan anders toch ook nog nuttige drivers.
Link naar reactie
[quote:141c6c8d28="jolo"]Alleen degene die een PC hebben laten samenstellen, hebben zo een OEM cd. De meeste mensen hebben net zoals de TS een herstel partitie/cd. Bovendien staat er op zo een XP OEM cd toch zoiets als:"Do not make illegal copies of this disc". [quote:141c6c8d28="tomvdlee"]Met die restore functionaliteit wordt er bovendien altijd een hoop troep mee geinstalleerd zoals trials. [/quote:141c6c8d28] Daar is toch niets mis mee. Die kunnen toch worden verwijderd. Om daarna Service Pack 3 te installeren. Zodat er dan van de Windows XP met Service Pack 3 een image gemaakt kan worden, met bijvoorbeeld applicatie Acronis True Image. Op zo een restore CD staan anders toch ook nog nuttige drivers.[/quote:141c6c8d28] Het is maar hoe je het bekijkt. Ik hoef die troep er niet allemaal op te hebben. Soms is het lastig die ongewenste programma's eraf te halen. Kortom er blijft altijd vervuiling achter. Het meest makkelijke is een OEM CD/DVD installeren. Ik heb een OEM DVD van Vista (zonder SP1) maar ik heb ook een nieuwe gedownload inclusief SP1 zodat ik SP1 gelijk geintegreerd heb. Je mag geen illegale kopie's maken! Dit is een kopie waar je op een legale manier mee omgaat. Anders zou je ook geen slipstream CD/DVD mogen maken. Als MS dat illegaal vind dan maar illegaal wat mij betreft. Als ik een PC zou kopen met restore zou ik dat er als eerste afgooien en een versie OEM CD/DVD installeren. Ik heb een keer iemand meegemaakt die per ongeluk een Franse XP Home op zijn Acer laptop had geinstalleerd. Mooi dat je dan geen Nederlands versie meer kan krijgen met je restore CD'tje.
Link naar reactie
[quote:4e35e773ad="tomvdlee"]Als ik een PC zou kopen met restore zou ik dat er als eerste afgooien en een versie OEM CD/DVD installeren. [/quote:4e35e773ad] Dat zou je dan wel kunnen doen. Echter is er dan wel een kans dat je uiteindelijk onbekende hardware overhoud, waarvoor je geen drivers kunt vinden. En vergeleken bij herstel CD's lijkt een Windows OEM CD wel wat karig in de software. Ik vind in ieder geval dat op de bij herstel CD's van de laptop uit mijn onderschrift nuttige software zit. [quote:4e35e773ad="tomvdlee"]Anders zou je ook geen slipstream CD/DVD mogen maken. [/quote:4e35e773ad] Dat is voor eigen gebruik. Als Microsoft niet wil dat Windows CD/DVD's worden gekopieerd voor ander gebruikers met een legitieme productsleutel, zou dat kunnen zijn omdat er op die manier computer virus- en malware wordt verspreid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...