Ga naar inhoud

windows xp activeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op een oud notebook windows xp gezet, maar dat werkte niet goed en ik ben weer teruggegaan naar windows 2000. Ik heb een nieuw notebook gekocht met vista, maar ik wil daar mijn xp opzetten. Nu krijg ik die xp gewoon niet geactiveerd. Op de een of andere manier word ik geweigerd. Als ik nu illegaal bezig was, maar ik heb dus een legale xp. Ik krijg zelfs niet het telefoonnummer waarnaar ik kan bellen met een probleem met mijn productkey. Kan ik misschien een andere productkey in mijn installatiecd intypen? Ik moet nu binnen vijf dagen activeren. Weet iemand raad? Gerda
Link naar reactie
[quote:b2f2765b70="vxvk"]Ik heb een nieuw notebook gekocht met vista, maar ik wil daar mijn xp opzetten. [/quote:b2f2765b70]Vista versie? Downgraden heeft zijn beperkingen.[quote:b2f2765b70="Leo S"][url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=194705] Vista Business licentie. Deze mag je namelijk downgraden naar Windows XP Professional. Dit downgrade recht geldt ook alleen maar voor de Business editie van Windows Vista.[/url][/quote:b2f2765b70]
Link naar reactie
[quote:7a168cdd07="vxvk"]Nu krijg ik die xp gewoon niet geactiveerd. [/quote:7a168cdd07] Bij XP activatie problemen zou je op de site van Microsoft artikel 307890 kunnen checken http://support.microsoft.com/kb/307890/nl [quote:7a168cdd07="vxvk"]Ik heb gewoon opnieuw geformatteerd en xp erop gezet. Hij mag maar op een computer, toch? [/quote:7a168cdd07] Om precies te zijn. Elke PC/laptop heeft een eigen licentie/productcode nodig. Waarbij een XP OEM versie niet mag verhuizen maar een andere PC/laptop. Terwijl dit wel mag met een duurdere XP Retail versie.
Link naar reactie
[quote:411ab90cec="vxvk"]laptop te oud was voor xp kan ik hem toch niet op een andere laptop zetten?[/quote:411ab90cec] Als je 'm daarop al geactiveerd had, dan kun je 'm wellicht niet meer opnieuw activeren via het internet. En als je OEM versie van een andere PC heb afgehaald dan kun je de productcode daarvan niet op je laptop gebruiken. Dat kan dat de reden zijn dat het activeren niet wil lukken. Had je die Microsoft hyperlink van artikel 307890 intussen al doorgenomen?
Link naar reactie
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb nu besloten om toch nog maar een xp pro te kopen. Ik zet xp dan ookDan kan ik xp ook nog weer eens proberen op mijn oude notebook dat intussen gerepareerd is. Wat een ellende die xp. Maar alleen met xp krijg ik wp51 op mijn nieuwe notebook aan de praat. En misschien wil ik wel weer terug naar vista. Dat kan dan rustig met een xp pro. Hoewel, ik zal nu gewoon goede images maken. Dat werkt veel sneller. Bedankt nog voor het meedenken. Gerda
Link naar reactie
Ik was gisteren in de winkel en daar hoorde ik dat xp pro ook maar voor een computer was. Mijn laatste kans om mijn xp te activeren was voorbij en ik kon mijn computer niet meer benaderen. Eigenlijk ben ik het een beetje zat nu. Ik wil niet nog eens 160 euro betalen om daarna weer in de problemen te raken. Ik heb nu dus vista er weer opgezet. Ook omdat mijn oude notebook gerepareerd is. Maar iedereen heel erg bedankt voor de hulp. Gerda
Link naar reactie
Als je in de winkel een volledig pakketje Windows XP koopt (geen OEM, maar retail), dan mag je die op maar 1 computer tegelijkertijd geinstalleerd hebben. MAAR: het grote verschil met een OEM licentie is juist dat je een retail licentie wel mee mag nemen naar een andere computer. Je moet dan Windows XP deinstalleren op de ene, dan mag je hem weer installeren op de andere.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...