Ga naar inhoud

updaten windows mobile


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pda (hp ipaq rz1710) met Windows Mobile 2003 SE. Ik gebruik altijd een 2GB sd-card om in de auto muziek te luisteren. Nu heb ik een 4GB, maar de pda zegt dat ie die niet kan lezen. Ik denk dat het met het OS te maken, dus nu vroeg ik me af of ik Mobile 6 kan downloaden en installeren? Of geeft ipaq dan problemen (lees: onderdelen die niet geschikt zijn hiervoor) Ik kan hier niks over vinden namelijk, ook niet op de [url=http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?lang=nl&cc=nl&prodTypeId=215348&prodSeriesId=420454&lang=nl&cc=nl]productsite van HP[/url]
Link naar reactie
Waarschijnlijk is de 4GB SD kaart die je gebruikt een SDHC kaart (SD High Capacity). SDHC kaarten zijn niet backwards compatible met de oudere SD standaard die overigens officieel maar tot 2GB gaat. Er bestaan volgens mij wel 4GB SD kaarten, maar die voldoen weer niet aan de standaarden en werken daarme niet altijd in ieder toestel. Het model iPAQ waar je over praat is (met alle respect) al een 'oudje'. Waarschijnlijk ondersteunt de SD kaartlezer hardware die erin zit geen SDHC kaarten. Daar gaat een OS update (als dat al mogelijk zou zijn) dan niks aan oplossen. Bovendien kun je officieel alleen een upgrade van het OS doen, wanneer de fabrikant die upgrade aanbiedt. Tenzij je experimenterend/hackend daar een illegale Windows Mobile installatie op kunt krijgen. Maar in die materie zul je jezelf dan moeten inlezen, want dat doe je niet zomaar even.
Link naar reactie
[quote:da0aa56ea0="gerben"]Bij mijn weten zit windows mobile ingebakken in het apparaat.[/quote:da0aa56ea0]Dat klopt wel, maar de ROM kun je flashen. Ik heb zelf een Asus A696 PDA , die eerst met Windows Mobile 5 (WM5) werd geleverd. Later is daar een upgrade naar Windows Mobile 6 voor beschikbaar gesteld door Asus als download. Die vervangt letterlijk de volledige ROM. Ik weet dat HP in het verleden voor de HX24xx series PDA's upgrades van ik meen PPC2003 naar WM5 verkocht. Maar niet voor de RZ1710, zo lijkt het.
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
[quote:14bd3e8d3b="gerben"]Kan zijn dat ze dat tegenwoordig ook in een flash rom of eeprom zetten. Maar dat was vroeger niet het geval. Je kon er alleen wat software op zetten, maar de windows versie was gewoon vast.[/quote:14bd3e8d3b]Klopt, ik las ergens op eens site deze pda (lees hiervan de CPU) , die ik van mijn zoon overgenomen heb, niet geschikt is voor WM5. Aan de ene kant wel jammer, maar als je eenmaal met TomTom werkt die in het pakket zat van mijn zoon, dan merk je er waarschijnlijk niets van. Ik heb wel een upgrade gedaan, want de kaarten waren aardig oud. Ik had het ergens anders in het Engels gepost, heb nu even geen zin het te vertalen [quote:14bd3e8d3b]TomTom V7.910 Ok.... it was some trial.... as the memory is too small to make it work direct.. But.... there is a workaround....as you know that you can also you the memory of the SD card for your programs. In principle most of it is as you install your TomTom7.91.... but half way it says that there is no room (memory) enough and it will break off the installation... But...... some files are left.... move that navigator map into the root of the SD card.... and copy the cab again on the SD and install TT7.91 again.... when you would do nothing it would end the same.... but when the big exe and dat file are installed you remove them e.g by using the explorer of activesync.... This takes only seconds and the installation continues without problems... Now you move the rest of the files to the navigator-map on the SD card... Maybe reset, copy your maps etc.... and start TT-navigator by clicking on the TTNav exe in the navigator map of the SD card.... TomTom will start and when you activated the maps, it will work.. I've put the new maps on the SD card and it works fine. I'll have to wait how stable it is, but the calculations seem as fast as for the old TT.[/quote:14bd3e8d3b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...