Ga naar inhoud

Extra 'speciale' icoontjes op Desktop


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes, Ik vroeg me af of het mogelijk is speciale icoontjes op het bureaublad te plaatsen. Bijvoorbeeld: de GUID van de prullenbak is in XP {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}. Als ik een nieuwe key in het register aanmaak: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} dan staat de prullenbak nu in Deze Computer. Is het mogelijk de DVD-drive van mijn computer op het bureaublad kan plaatsen d.m.v. een GUID (of op een andere manier). Alvast bedankt voor de hulp ;-)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
Je doet het nu net voorkomen alsof je een vraag gesteld hebt waar je zelf het antwoord al op hebt en de mensen hier wil testen op hun kennis... Je kan niet verwachten dat op alle vragen die hier op het forum gesteld worden zomaar een pasklaar antwoord wordt gegeven. Voor een aantal vragen wordt ook door de forum-lezers gewoon Google (of andere hulpmiddelen) geraadpleegd. Ik stel voor dat je dat zelf ook gaat doen voordat je dit forum en haar gebruikers gaat veroordelen...
Link naar reactie
Ja tuurlijk zoek ik eerst op Google, maar ja sorry hoor, ik kan ook niet alles vinden. En een forum is om iets te vragen. En helaas, ik heb nog steeds het antwoord niet, en wil absoluut niet mensen testen op hun kennis. Waar je dat nou vandaan haalt... Maar kennelijk is hier niemand die verstand heeft van GUID's. Jammer dan.
Link naar reactie
Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je niet kan verwachten dat er een antwoord komt op al je vragen. Je vindt het slecht dat mensen hier geen antwoord hebben op je vraag, maar daarbij vergeet je kennelijk even dat andere mensen hier ook niet alles kunnen weten en vinden, maar daar wel moeite voor doen. En dat allemaal om een antwoord te kunnen geven op jouw vraag... In plaats van te zeggen dat het slecht is dat er geen antwoord komt, zul je de mensen, die geprobeerd hebben om je te helpen, eens moeten bedanken...
Link naar reactie
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. Het is alleen erg vervelend dat ik, op alle 8 topics die ik nu geopend heb, niet één zinvol antwoord heb gekregen. Dat betekent óf dat niemand hier verstand heeft van videokaarten, programmeertalen en andere computer gerelateerde onderwerpen, óf niemand kijkt op de tweede pagina met topics, óf bijna iedereen is hier te lui om het uit te zoeken. Dat laatste ga ik absoluut niet van uit, want er zullen genoeg mensen zijn die serieus dit soort problemen proberen op te lossen, maar dan blijven er nog twee opties over. En ik geloof heus wel dat er mensen zijn die het wel hebben uitgezocht maar er niet zijn uitgekomen. Dan zouden ze toch op z'n minst kunnen zeggen mijn ideeën niet mogelijk zijn, of dat ze er zelf ook niet uitkomen? Tenminste, zo doe ik het altijd... En bij deze een bedankje aan de mensen die hebben geprobeert om tot oplossingen te komen!
Link naar reactie
Als ik het zo doorneem heb je op vrijwel alle vragen zinvolle antwoorden gekregen, alleen wil je het niet weten als iets niet kan, ligt meer aan je zelf dan aan de helpers hier. Ook zullen de meeste vragen niet worden beantwoord door kennis van zaken maar gaan we op zoek via Google naar antwoorden voor je wat je ook zelf kunt doen maar of de moeite ervoor niet neemt of dat je ook geen antwoorden kunt vinden en dan kunnen anderen dat ook niet. Al met al vreemde constateringen.
Link naar reactie
de drive heeft geen GUID. Die moet je zelf creeren. De prullenbak is ook alleen maar een lokatie op de schijf en geen fysieke schijf. Het enige verschil met wat jij wilt is dat MS die GUID van te voren al gemaakt heeft. Je zal hem dus zelf moeten maken en laten verwijzen naar de DVD.. Zie hier: http://www.pctools.com/guides/registry/detail/73/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...