Ga naar inhoud

Powerpoint Viewer werkt niet meer.


anoniem

Aanbevolen berichten

heb sinds enige tijd een nieuwe laptop met -helaas - Vista voorgeinstalleerd. Heeft een core2duo processor en 2 Gig geheugen. Tijdje geleden PowerPoint Viewer 2007 opgehaald en geïnstalleerd. Werkte, na een aanpassing in het register om ook direct vanuit een mail een *.pps-bestand op te starten, goed. Tijdje niet gebruikt en kreeg nu, bij het aanklikken van een pps bestand in de mail, de melding dat er geen programma met dit bestand was gekoppeld. Gecontroleerd bij bestandsassociaties en het stond er wel. Ook staat het exe bestand nog steeds in de directory. Toen het pps bestand opgeslagen en geprobeerd te openen. Nu komt er echter helemaal geen melding terug. Het verdwijnt gewoon in een zwart gat :x Herstelpunten geprobeerd. Geen effect. De boel ge-deïnstalleerd, registry schoongemaakt, directory verwijderd, computer herstart. File opnieuw opgehaald en herinstallatie. Lijkt gelukt. Maar nog steeds levert het aanklikken van een bestand de foutmelding op dat een geen programma is verbonden aan het bestand.Staat echter wel in de lijst. Ook een poging om de viewer direct op te starten door het exe bestand aan te klikken levert geen enkel resultaat op. Als ik vervolgens bij installeerde bestanden kijk staat PPviewer gewoon vermeld, sterker nog, als ik op updates laat controleren, komt er gewoon een update voor PPviewer 2007 binnen. Ook in taakbeheer duikt het programma niet op na aktivatie. Wat een verhaal, ik hoop dat iemand er brood van kan bakken....en me een hint kan geven over wat er mis kan zijn. Groet, Helicop
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Nou, schiet mij maar lek. Van alles geprobeerd om de viewer aan de praat te krijgen. Lukte maar niet. In arren moede maar eens geprobeerd om de engelstalige versie te installeren......en die draait gewoon zonder probleem. Nou ja, zonder probleem...voor het openen van een powerpoint presentatie vanuit de mail is er een registeraanpassing nodig maar dat is twee minuten werk. Die aanpassing vind je overigens [url=http://www.winhelponline.com/articles/149/1/Unable-to-open-PPS-attachments-directly-from-Windows-Mail-in-Windows-Vista.html][color=darkred:01a394306a][u:01a394306a]hier[/u:01a394306a][/color:01a394306a][/url]
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...