Ga naar inhoud

windows vista 32bit: spoolsv.exe


anoniem

Aanbevolen berichten

Het bestand (in de map) c:\windowss\system32\spoolsv.exe staat op de normale plek waar het hoort als dit programma van Microsoft is. Per 17-08-2010 is het bestand spoolsv.exe geinstalleerd, de grootte wordt aangegeven als 128.000 bytes, bestandsattribute is archive. Mogelijk via Microsoft WindowsUpdate mogelijk anders..... Dus niet bewust, zelf geinstalleerd. McAfee geeft aan dat een onbekend programma toegang tot internet wil hebben. Normaal gesproken is spoolsv.exe geen onbekend programma, of de datum zou als gebruikt worden. Ik geef geen toestemming om spoolsv.exe via internet te laten werken. Dit bestand kan gebruikt worden om ongewenst toegang van spyware, malware of andere troep tot internet te geven en het register aan te passen, reden waarom ik even voorzichtig ben. Vragen: 1/. Is de grootte 128.000 bytes van spoolsv.exe de normale grootte ? 2/. Is dit bestand recentelijk door MS aangepast met een windows update ? Het bestand spoolsv.exe staat in c:\windows\system32 map.
Link naar reactie
http://www.neuber.com/taskmanager/process/spoolsv.exe.html :roll: Ik zou toch maar even scannen met MBAM en dan een log posten bij beveiliging, een expert kan je dan wellicht verder helpen. http://www.idealsoftware.nl/MBAM/ Customer Support Technical support, customer service, and help with spyware & viruses for Norton products. -------------------------------------------------------------------------------- Adware.AllSum Technical Details | Symantec ... the following registry entries: "mscfs" = "RUNDLL32 C:\WINDOWS\system32\msibm\cfsys. dll,cfs" "spoolsv" = "C:\WINDOWS\system32\spoolsv\spoolsv.exe -printer" to ... W32.Fiala.A Technical Details | Symantec ... HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\360rpt.EXE\"debugger" = "%System%\dllcache\spoolsv.exe"; ... MSRPC Spooler GetPrinterData DoS: Attack Signature - Symantec Corp ... ... Microsoft Windows Print Spooler service (Spoolsv.exe) manages printing processes including identifying the correct printer driver, loading the printer driver ... Vond dit op de site van Symantec. Misschien kan een expert hierin je verder helpen. :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. De scan die je aangeeft heb ik uitgevoerd, bij iemand anders die ook Vista 32bit op een laptop gebruikt heb ik de bestandsgrootte en de bestandsdatum gecontroleerd, ook zijn de bestanden van beide systemen op bitniveau met elkaar vergeleken. Conclusie is dat er niets aan de hand is, waarschijnlijk heeft de update van dit bestand in een windows update gezeten, die standaard wordt gedownload en geinstalleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...