Ga naar inhoud

windows xp installatie fout


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik probeer op een nieuwe pc windows xp te installeren echter krijg ik telkens onderstaande fout.\r\n\r\nIk heb al diverse(Nieuwe) sata hardeschijven geprobeerd, een aantal cd-rom spelers, kabels, diverse windows xp cd\'s zowel professional als home maar hij blijft onderstaande fout krijgen.\r\n\r\nHelaas hebben we windows xp nodig voor zakelijk gebruik omdat onze programma\'s niet werken op vista, 7 of 8.\r\n\r\nWie kan me helpen om een tip te geven dat ik toch windows xp erop krijg.\r\n\r\n[IMG]https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/531865_698166423534086_142738383_n.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Wellicht dat je hier iets aan hebt:\n[URL]http://support.microsoft.com/kb/324103[/URL]\n\nAls je geen problemen hebt met een installatie van Windows 7 zou je de professional editie kunnen installeren die je de mogelijkheid geeft om Windows XP mode te installeren.\nJe oudere programma\'s kunnen daar dan in draaien.\n[URL]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/products/features/windows-xp-mode[/URL]
Link naar reactie
Kijk eens in de bios of je de sata controller op ide modus kunt zetten, XP heeft idd geen sata drivers on board en kan wel met F6 en een floppy met drivers maar wie heeft er nog een floppy dive in zijn pc.\r\n\r\nSlipstreamen kan wel met nLite b.v.\r\n\r\nMocht het een (u)efi bios zijn dan zul je in de manual van moederbord of pc kunnen kijken of het überhaupt wel wil.
Link naar reactie
Ik vermoed dat het hier een sata controller probleem is. Je zult opzoek moeten naar de sata controller driver van de chipset van het moederbord. Als je die kan vinden zet je de uitgepakte controller in de root van een usb stick en plaatst die stick in de pc. \nMet F6 tijdens de installatie zal een beetje niet te oude pc, keurig de driver vinden en hem installeren, zodat XP de schijf vindt.\n\nAnders post je even merk en type moederbord, dan help ik zoeken. \n\nEr bestaan overigens via usb aansluitbaar externe floppy drives. \n\nNiek
Link naar reactie
Is inderdaad de SATA controllerdriver welke bij de XP installatie CD ontbreekt.\n\nVia Niek\'s of Lange Pier\'s 2 methoden (hoe verschillend de drie ook zijn) zou het moeten lukken.\n\nV.w.b. de BIOS instelling (de eenvoudigste) gaat het om de IDE modus inschakelen, en dat wil er in verschillende BIOS verschillend uitzien; van \'[I]native[/I]\' afhalen, op \'[I]IDE[/I]\' zetten, \'[I]legacy[/I]\' inschakelen, allemaal termen die je tegen kunt komen.\n\nMocht je meer info nodig hebben, Google met de termen [B]\"F6 floppy\" SATA XP[/B] en er gaat een wereld voor je open :p\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
De foutmelding 0x07b hoeft niet perse te verwijzen naar een ontoegankelijk boot device. Normaliter als het om een SATA incompatibiliteit gaat wil die melding (inaccessible boot device of ontoegankelijk opstart dingens) er overigens nogal graag bij staan.\n\nZou inderdaad ook om een kabel kunnen gaan of een bios instelling.\n\nRest van m\'n tekst heb ik effe weggehaald, ben er niet meer zeker van of op m\'n auto install cd wel sata drivers staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...