Ga naar inhoud

Windows 8 vervangen door Windows 7.


Aanbevolen berichten

Geachte lezer.\r\n\r\nHeb een nieuwe laptop met Windows 8 erop.Maar omdat ik wat ouder ben, 75, kan ik er niet zo goed mee overweg. Het is namelijk heel anders als Windows 7, hetgeen ik een heel mooi programma vond.\r\nMijn grote wens is om terug te keren naar Windows 7, ik heb er een legale versie van.\r\nVia de bios kan ik instellen om van de CD van Windows 7 op te starten, en kan ik hem dan gewoon installeren?? Ik hoop dat dit kan, kan iemand me een tip geven svp??\r\nIk zou het heel fijn vinden om een reactie en tip te krijgen, bij voorbaat dank.\r\n\r\nGroetjes van Pepe55 uit Zuid Limburg.
Link naar reactie
@Falstring: Is dat classic start veel verschil met classic shell?\n\n@Pepe55: Zie antwoord van Desperado. Als er drivers te vinden zijn (met name chipset als dat nodig is) bij de fabrikant, voor windows 7 is het geen probleem. Denk er wel aan dat je wel eerst bewaard wat je bewaren wilt voor je begint.\nIk ben zelf ook geen liefhebber van windows 8, ook met classic shell niet. Maar misschien is classicstart weer anders.
Link naar reactie
Ik zou het niet doen, ik heb hier een stuk of 6 personen van 80+ bij wie ik W8 heb geïnstalleerd en waarvan er ook enkele twijfelden maar na een week of 2, 3 zeer tevreden waren met W8 zonder poespas.\nGa gewoon direct na het inloggen naar het buro blad en je zit gewoon in W7 de startknop is alleen vervangen door een start scherm waar je met het muiswiel links rechts kunt scrollen en met de rechtermuisknop alle iconen tevoorschijn kunt halen.\n\nHier nog een adresje naar een [URL=\"http://www.schoonepc.nl/windows8.html\"]mooie uitleg[/URL] van W8.
Link naar reactie
Beste mensen die gereageerd hebben.\r\n\r\nBedankt voor jullie snelle reactie.\r\nIk ga zeker uitproberen wat Falstring zegt.\r\nMaar er zijn bepaalde programma\'s die gewoon waardeloos zijn in Windows 8 of niet aanwezig.\r\nNeem Internet Explorer, helemaal anders , geen menubalk , onoverzichtelijk.\r\nVerder speel ik diverse kaartspelletjes, de map Ontspanning is er ook niet meer.\r\nIs deze te downloaden misschien ??\r\n\r\nGroetjes van Pepe55.
Link naar reactie
De kaartspelletjes in W8 is een App geworden en in de Store gratis te downloaden, IE ziet er anders uit maar werkt hetzelfde is nog steeds even traag zo niet trager ik heb liever FF of Google Chrome (supersnel) .\n\nMaar in de link die ik aangaf staat dit allemaal duidelijk uitgelegd, verder zijn alle programma\'s die in W7 werken ook werkzaam in W8. W8 = W7 met een andere jas meer niet.\n\nKaarten: Store/ Games/ zoeken is gewoon beginnen te typen in de Store, type maar kaarten en je krijgt vanzelf de App voor je met alle kaartspellen van W7 plus meer.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;641067]Ik ben niet zo ongeduldig geef mij maar IE10 :o:):D\r\n\r\nSnelheid browser ???? de Computer is erg traag [ oud ] of de verbinding is traag [ wireless.][/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]Heb een nieuwe laptop met Windows 8 erop.Maar omdat ik wat ouder ben, 75, kan ik er niet zo goed mee overweg.[/QUOTE]\r\n\r\nJe zou toch mogen verwachten dat wijsheid en geduld met de jaren komt, ik ben zelf ook niet meer de jongste.;)
Link naar reactie
Juist en die generatie heeft weinig aan te snel spul.\r\n\r\nIE 10 doet hetzelfde als IE 9 of Firefox etc. etc. alleen aan de bediening en knop vorm moet je even wennen.\r\n\r\nVerder de menubalk is ook in IE10 gewoon aanwezig . maar dan moet je wel even een vinkje plaatsen.\r\n\r\n[ATTACH]17630[/ATTACH]
Link naar reactie
[QUOTE=pepe55;641096]Beste lezers en mensen die gereageerd hebben.\r\n\r\nBedankt voor jullie tips, ik ga alles uitproberen.\r\nIK ben verre van eigenwijs , maar vind Windows 7 toch een veel beter en makkelijker peogramma.\r\n\r\nGroetjes van Pepe55.[/QUOTE]\r\nMaar maar Windows 8 is Windows 7 in een andere jas dus niet moeilijker alleen wennen.;)
Link naar reactie
Voor mij is W8 op dit moment, na er bijna een jaar mee te hebben gewerkt (incl Betá\'s) de beste Windows, maar dat was W7 ook nadat ik het een jaar had gebruikt.\nIk vind (maar je word er ook toe gedwongen) dat je met de tijd mee moet en niet in het verleden moet blijven hangen, en verbreed constant je horizon.
Link naar reactie
Nja, je hoeft niet perse met de tijd mee.... er zijn ook mensen die dachten dat Vista de beste was, maar die heb ik mooi overgeslagen, net als ME. Of ik windows 8 ga overslaan is me nog niet bekend, misschien gaat het er ooit wel van komen.\n\nIk wilde echter alleen maar duidelijk maken dat men het argument \"je moet er aan wennen\" overal voor kunt gebruiken.;)
Link naar reactie
... Nja, je hoeft niet perse met de tijd mee.... helemaal goed zei hij, en vervolgde zijn werk op de xp-pc..:D\r\n\r\noverigens blacktiger, nav je vraag in #4: ik vergiste me daar, en bedoelde die classicshell, die ik zojuist weer voor iemand installeerde, en als een trein werkt.\r\n[url]http://www.classicshell.net/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...