Ga naar inhoud

mijn documenten


Aanbevolen berichten

Heb een laptop in handen gekregen (windows Vista) met 1 vaste schijf (C) welke is gedeeld in 2 partities(C en D). Op C staat windows en op D zitten documenten. Maar op C staat ook (standaard???) mijn documenten, muziek en afbeeldingen. Je begrijpt het al; soms worden bestanden opgeslagen naar C en dan weer naar D. Hoe krijg je mijn documenten ed naar de D-partitie?? Of alles eerst ongedaan maken door formateren en dan gewoon één partitie???\r\n\r\nAnne
Link naar reactie
Bij de Eigenschappen van je map \'[I]Mijn Documenten[/I]\' is het pad naar die map te wijzigen. Is dat al gebeurd, dus veranderd naar een map op D: ?\n\nHet is natuurlijk beter om je documenten op een ander station, liefst andere fysieke schijf te hebben, zodat bij een systeemcrash het systeem opnieuw geïnstalleerd kan worden zonder dat je documenten eerst gerecoverd moeten worden.
Link naar reactie
Kun je dat ook doen met \"program files\"? Deze laptop had dus één harde schijf die dus in tweeën is geknipt, waardoor C een kleine en D een grote is. Dan hoort op C toch eigenlijk alleen Windows en alle rest op D?? Kun je dat van C muz windows zo naar D sluizen via bovenstaande methode?\r\nAnne
Link naar reactie
Nee, maar\n[QUOTE=Uhm44;638523]Kun je dat van C muz windows zo naar D sluizen via bovenstaande methode?\nAnne[/QUOTE]\ndie snap ik niet, of bedoel je \'muv Windows\' ?\n\n\'Program Files\' is het best op de systeemschijf, C: dus bij jou. Dit omdat sommige programma\'s dat verwachten, maar vooral omdat het bij een backup van je hele systeempartitie de enige manier is[B];[/B] bijna alle programma\'s die geïnstalleerd staan horen vanaf hun installatie bij Windows, want hun paden zijn door het hele register gezaaid. Daarom[B]:[/B] [I]als[/I] je het zou willen zou je dat pas kunnen door elk programma te dé-installeren, en vervolgens opnieuw bij installatie aan te geven dat je het op de andere partitie wilt.\n\nMaar is de partitie niet voldoende voor W7 ?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638552]\r\nHet verhaal van \"Ik zet mijn docs op D: want dat is veiliger is waanzin, want D: kan ook zomaar stuk gaan. (Het is fysiek dezelfde schijf en bovendien is het GEEN backup)[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, maar het is toch een stuk handiger voor het geval je gewoon Windows opnieuw wilt installeren. Dan kun je de D partitie namelijk ongemoeid laten. Dan hoef je na de herinstallatie je documenten niet terug te zetten vanuit een backup.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;638559]Klopt, maar het is toch een stuk handiger voor het geval je gewoon Windows opnieuw wilt installeren. Dan kun je de D partitie namelijk ongemoeid laten. Dan hoef je na de herinstallatie je documenten niet terug te zetten vanuit een backup.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is juist. Maar, als je via eigenschappen de map \"Mijn Documenten\" netjes hebt verplaatst en je wil hetzelfde weer doen na die mooie herinstallatie. (Dus elk programma netjes naar Mijn Docs op D: laten wijzen) dan kan je tegen het probleem aanlopen, dat je dat instelt en je hele map docs op D: gewoon ineens leeg is. (Nieuwe map (mijn docs) plus lege inhoud op D: gezet waarbij de oude volle map gewoon even wordt overschreven.\r\nIk maakte dat 1 keer mee, zonder waarschuwing en geloof me, je wilt voor klanten gaan 40 GB data kwijt raken.\r\n\r\nIk hou niet van risico\'s. Ik mik alle persoonlijke mappen even op USB of NAS en installeer gewoon opnieuw. Eventueel zet ik daarna op verzoek de verwijzing naar docs op D: weer goed. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dan zal er hopelijk een recovery partitie aanwezig zijn.\r\nKijk even bij Configuratie.... schijfbeheer.\r\n\r\nEn Vista DVD kun je anders ergens even lenen.\r\n\r\nWel zo handig om iets te kunnen herstellen.\r\n\r\nVaak kun je ook nog een Herstel DVD maken op een laptop , kijk in het startmenu.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638591]....dat je dat instelt en je hele map docs op D: gewoon ineens leeg is. (Nieuwe map (mijn docs) plus lege inhoud op D: gezet waarbij de oude volle map gewoon even wordt overschreven.\r\nIk maakte dat 1 keer mee, zonder waarschuwing en geloof me, je wilt voor klanten gaan 40 GB data kwijt raken.[/QUOTE]\r\nDan is daar denk ik een ander probleem geweest, Windows overschrijft naar mijn idee geen volle map met een lege map. Dan zou Windows eerst de map moeten [I]verwijderen[/I], en dan weer aanmaken :shock:\r\nKan het niet zijn dat die map verborgen is geraakt omdat de gebruiker gewijzigd is, dus wordt gezien als die van een andere account omdat je blijkbaar een nieuwe installatie hebt gedaan ?\r\n\r\nAls je alle doc\'s op je systeemschijf houdt is een backup van die partitie voor de meesten niet meer te doen.
Link naar reactie
[QUOTE=Uhm44;638599]Er zit geen windows Vista cd bij, het is een OEM versie. Zo ook zijn alle stuurprogramma\'s niet op cd. Dus graag advies in stappen!! Waarbij de partities verdwijnen, dus gewoon alleen C.\nDank u.\nAnne[/QUOTE]\n\nAls je nog recover dvd\'s kunt maken, doe dat. Mocht de omzetting naar 1 partitie niet lukken, kan je altijd terug naar de fabrieksinstellingen.\n\n1) Backup al je data, email, contactpersonen (exporteren) etc. op een externe hd.\n2) Ga via een rechtsklik op Deze Computer naar \"Beheren\"\n2a) Kies schijfbeheer.\n3) Klik met rechts op de DATA partitie en kies \"verwijderen\".\n4) Klik met rechts op de C: partitie en kies \"Vergroten\".\n5) Zet je data terug in de mappen waar ze hoort en importeer je mail.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=Schimmel;640767]Hallo,\r\nIk heb veel lege mappen staan in: \r\nC:\\Users\\Eigenaar\\AppData\\Local\r\nKan ik deze verwijderen zonder schade.\r\nGr.\r\nschimmel[/QUOTE]\r\n\r\nJe breekt in op de vraag van een ander en stelt een nieuwe vraag in een lopende vraag. Dat werkt zeer verwarrend. \r\nStart dus in juiste afdeling van het forum en maak daar een eigen onderwerp aan, met je vraag. Kies dus voor \"New Thread\"\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...