Ga naar inhoud

Buroblad pictogrammen worden weggedrukt


Aanbevolen berichten

In Windows 7\n \nDe buroblad pictogrammen worden weggedrukt, de plaatjes van de snelkoppelingen.\nEen map die ik er neerzet of het pictogram van Deze Computer, blijft gewoon staan.\nOp bijgaand plaatje heb ik als voorbeeld een ander pictogram gekozen, zeg maar een stopbord.\nDat is rond, maar op het plaatje zie dat het er achter blijft zitten.\nWat is daar de oorzaak van?\nAlles heeft dus dat zelfde voorste pictogrammetje.\nIs op computer van wederhelft, is nooit een backup terug gezet, heb alleen een oude uit 2011, dus voor nood wel te gebruiken al komt er dan wel een vracht aan updates bij.
Link naar reactie
* Eerst alle Verkennervensters sluiten\n* opdrachtprompt met Administratieve rechten openen.\n* in taakbeheer het proces \'explorer.exe\' sluiten.\n* in de opdrachtprompt het volgende typen en na elke regel op Enter drukken:\n[CODE]CD /d %userprofile%\\AppData\\Local\nDEL IconCache[B].[/B]db /a\nstart explorer[B].[/B]exe\nexit[/CODE]\n\nDat vernieuwd de iconen cache, ze worden dan eerst opnieuw van schijf gelezen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;637346]Rechts klikken op bureaublad kies \"bureaubladpictogrammen wijzigen\" en dan kiezen voor \"standaard waarden herstellen\".\nDit lost meestal het probleem op.[/QUOTE]\nDeze werkt niet helaas, had ik eerder geprobeerd omdat het er naast staat, alles blijft bij het oude.\n Zowel bij alle pictogrammen als per stuk.
Link naar reactie
Dat dacht ik mij nog van je te herinneren... Nog geen poging gedaan dus ;)\n\nIk kan het iets makkelijker voor je maken, dit werkt onder XP, ik weet niet onder Windows 7. Kan geen kwaad als het niet werkt, zolang de tekst die gebruikt is maar klopt:\n\n* Plak onderstaande tekst in een Kladblokbestandje, en plaats het op je bureaublad. Sla het op met de extensie [B].[/B]bat (kies voor \'[I]Alle bestanden[/I]\' anders wordt het [B].[/B]txt [I]of[/I] hernoem het na opslaan tot een [B].[/B]bat). De naam maakt niet uit.\n\nRem --------------------------------------------------\nPause\nC:\nCD /d %userprofile%\\AppData\\Local\nDEL IconCache.db /a\nstart explorer.exe\nexit\nRem --------------------------------------------------\n\n* Sluit alle programma\'s, zeker Verkenners.\nRechtsklik op dat bestandje, en kies \'[I]Uitvoeren als... Administrator[/I]\'. Er opent een opdrachtvenster, laat dat staan. \n[B]Let op[/B], [I]druk geen enkele toets behalve[/I] die om taakbeheer te openen !\n* Sluit in taakbeheer het proces \'explorer[B].[/B]exe\'. (Ctrl+Alt+Del)\n* Sluit Taakbeheer af, en druk op de spatiebalk, waardoor de rest van dat venster wordt uitgevoerd, en zich als het goed is afsluit.
Link naar reactie
Dat wat ik schreef kan inderdaad niet omdat het om een overlay gaat, de icoontjes zelf blijken nog te bestaan.\r\n\r\nIk vond alvast één gelijk geval:\r\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/all-desktop-icons-overlayed-with-small-no-icon/1ec35e0b-8e6f-4b8d-846e-25b3395e9d72[/url]\r\n\r\nEen werkende tip daar is een registervermelding om te checken: \r\nopen regedit met administratieve rechten, en browse naar:\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Shell Icons\r\n\r\nEr zou daar maar één subsleutel moeten zijn, n.l [B](Default) REG_SZ (value not set)[/B]\r\nElke andere kan van malware of een ander programma zijn.\r\nVerwijder die andere(n), en herstart je PC.\r\n\r\nEerst een backup van het register of zeker die sleutel, of een herstelpunt maken is wel aan te bevelen toch ? :)\r\n\r\nTrouwens dat herstelpunt terugzetten zou ook wel kunnen helpen, maar het is niet je eigen PC, dus of je er achter komt hoe ver je moet gaan *-)
Link naar reactie
Hier vond ik een tweede met precies dezelfde fix:\n\n[url]http://www.windowsbbs.com/windows-7/94836-desktop-icons-overlaid-missing-icon-icon.html[/url]\n\nOnder de sleutel\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Shell Icons\nstond een waarde: C:\\program Files\\WinBubble\\WinBubble 2\\icons\\noicon.ico\n\nWissen van die laatste gaf de oplossing.
Link naar reactie
Maak daar maar 98% van hoor.\n\nBurgkop heeft nooit iets in de opdrachtprompt kunnen doen, dan is de kans zeker groot dat ook het register nerveus maakt, dat had ik al beseft. Maar ja, de oplossing is er, die moet dan toch hier vermeld worden.\n\nIk heb nog in mijn XP gekeken... daar bestaat die sleutel niet.\n[QUOTE=erikdenhouter;637397]\nEr zou daar maar één [B]subsleutel[/B] moeten zijn, n.l [B](Default) REG_SZ (value not set)[/B]\nElke andere kan van malware of een ander programma zijn.\n[/QUOTE]\nFoutje, ik bedoelde daar dus \'waarde\' i.p.v. subsleutel.\n\nEn in de Nederlandse versie staat daar:\n[B](Standaard) REG_SZ (geen waarde)[/B]
Link naar reactie
Als Burgkop echt een oplossing wil.... ik heb nog wat gezocht naar een .reg bestand om uit te voeren om zo die registersleutel schoon te krijgen, maar heb niks gevonden.\n\nNou ben ik zelf aan het schrijven gegaan, en heb de tekst voor een[B] .[/B]reg bestand gemaakt welke in principe zou moeten werken.\nMaar vergeef me als er een kink in de kabel zou komen, want ik heb het alleen op mijn XP getest, en ik kan niet voorzien of er één of ander programma op die PC staat om icoontjes te manipuleren. Dan zou ik dat programma waarschijnlijk mank maken :p ( :o )\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]\n\nVandaar dat ik maar weer zeg: maak eerst een herstelpunt.... of een backup van het register, maar dan moet je ook de register editor openen.\n\nKopieer de volgende tekst nauwkeurig naar een Kladblokbestandje, en sla het op als \'[I]Alle bestanden[/I]\' (niet .txt dus) met een naam, en de extensie [B].reg[/B], b.v. reseticon[B].[/B]reg\n[CODE]Windows Registry Editor Version 5.00\n\n[-HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Shell Icons]\n\n[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Shell Icons]\n\n[/CODE]\n\nDan er op rechtsklikken, en kiezen voor \'[I]Openen met... regedit[/I]\' om het in het register te importeren.\n\n\n(Het regbestand is gebaseerd op de melding overal dat er voor een normaal systeem standaard daar geen waarde ingevuld staat.\nDus ik heb in de eerste regel (die met het -min teken vóór de sleutel) de sleutel verwijderd, waarmee gelijk allerlei (onbekende) waarden die daar onder zouden staan verdwenen zijn, en in de tweede regel heb ik domweg de sleutel opnieuw aangemaakt, en die krijgt dan vanzelf de standaard instelling \'[I]geen waarde[/I]\')
Link naar reactie
Het zou natuurlijk wel aardig zijn als er iemand is met Windows 7 is en het vertrouwen heeft om veranderingen in het register te maken, om even een extra waarde in die sleutel aan te maken.\n\n(Bijvoorbeeld: een waarde [B]c:\\windows\\System32\\shell32.dll,29[/B] van de naam \'29\' zorgt na herstart er voor dat de grote pijlen die Windows 7 over zijn snelkoppelingen legt vervangen worden door de kleine pijltjes zoals in XP gebruikelijk was.)\n\nEn dan eerder genoemd registerbestand maken en uitvoeren, en zien of alles weer back to normal is.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Blijkbaar werkt het hier in ieder geval niet.\nAls jullie tenminste bedoelden Shell icons overlay\nHeb alles weggehaald maar het blijft vrolijk bestaan.\nWaarom het niet met alle icoontjes is snap ik ook niet, het is een deel wel en een deel niet.\n\nEen backup terug zetten geeft wel de oplossing, maar die backup is vreselijk oud, 2 jaar of zo.\n\nDan moeten wij het maar laten zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...