Ga naar inhoud

installeren op ssd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Niekie30;623745]Een upgrade: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Upgrade[/url]\r\n\r\nEen update versus upgrade:[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Update_%28software%29[/url]\r\n\r\nEen update: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Update[/url]\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nzo heb ik het nog niet bekeken , men leert elke dag bij !!
Link naar reactie
De SSD werkt uitstekend alleen windows opstarten duurt volgens mij te lang omdat er eerst bij het opstarten van de PC deze tekst verschijnt :\r\n\r\nloading operating system en dat duurt 20 seconden\r\n\r\nIk denk misschien de twee door systeem gereserveerde partities ?\r\n\r\nenig idee waarom dat gebeurt ?[url]http://i46.tinypic.com/308a9ud.jpg[/url]
Link naar reactie
Koppel de 2 de schijf eens af , dan herstarten mocht hij niet alleen van de SSD opstarten.\r\n\r\nDe W7 DVD plaatsen weer herstarten en voor opstartherstel kiezen.\r\n\r\nNog een keer proberen ,werkt het opstarten dan goed kun je de 2 de schijf ook weer aansluiten.\r\n\r\nVerder plaatje is wel erg groot , dat is niet handig voor sommige forum bezoekers.
Link naar reactie
Verwijder de 100MB partitie van je oude hd en voeg die bij het \"nieuwe volume.\" \nAls deze hd niet aanwezig is geweest, tijdens de installatie van Windows op de ssd, kan op die partitie niets van belang staan. Op een data schijf, staat geen systeem partitie. Die is achter gebleven na verwijdering van Windows.\nHet systeem zal nu staan te zoeken op de oude schijf. \n\nStaat de ssd wel als \"first boot\" in het bios vermeld en zit deze op de eerste sata poort?\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;623902]Verwijder de 100MB partitie van je oude hd en voeg die bij het \"nieuwe volume.\" \nAls deze hd [B]niet[/B] aanwezig is geweest, tijdens de installatie van Windows op de ssd, kan op die partitie niets van belang staan. Op een data schijf, staat geen systeem partitie. Die is achter gebleven na verwijdering van Windows.\nHet systeem zal nu staan te zoeken op de oude schijf. \n\nStaat de ssd wel als \"first boot\" in het bios vermeld en zit deze op de eerste sata poort?\n\nNiek[/QUOTE]\n\nZie deze dus. \nOf dat de oorzaak is, kan ik hier vandaan niet bepalen. Ik heb je al gevraagd, om de data schijf eens los te koppelen en te kijken of je dan nog steeds die melding hebt. \nMaar ik lees niets terug over resultaten. (Ik kan er overheen gelezen hebben)\nDe melding hoort in elk geval niet.\n\nEn zou je die tekening kleiner willen maken (2e verzoek)\n\nNiek
Link naar reactie
[IMG][IMG]http://i50.tinypic.com/2q8mtxt.jpg[/IMG][/IMG][QUOTE=zaiko2000;623900]De SSD werkt uitstekend alleen windows opstarten duurt volgens mij te lang omdat er eerst bij het opstarten van de PC deze tekst verschijnt :\r\n\r\nloading operating system en dat duurt 20 seconden\r\n\r\nIk denk misschien de twee door systeem gereserveerde partities ?\r\n\r\nenig idee waarom dat gebeurt ?
Link naar reactie
[QUOTE=zaiko2000;623900]De SSD werkt uitstekend alleen windows opstarten duurt volgens mij te lang omdat er eerst bij het opstarten van de PC deze tekst verschijnt :\r\n\r\nloading operating system en dat duurt 20 seconden\r\n\r\nIk denk misschien de twee door systeem gereserveerde partities ?\r\n\r\nenig idee waarom dat gebeurt ?
Link naar reactie
Welke tekening ? Die van pagina 3 kan ik niet meer editen .\n\nIk heb ondertussen systeempartitie gedeleet en samengevoegd met partitie ernaast.\nOok nog eens gekeken in bios :\n\nHard disk priority : SSD\nFirst boot device : CD rom\nSecond boot device : HD\n\n\nNu first boot device veranderd naar SSD en second boot device naar CDrom en het werkt !\n\n(maar waarom startte windows dan vroeger wel op met vorige bios ?)\n\nIn ieder geval nieke je had het juist van het begin ! \nbedankt voor de moeite !!
Link naar reactie
[QUOTE]Hard disk priority : SSD\nFirst boot device : CD rom\nSecond boot device : HD [/QUOTE]\n\nDe HD priorety staat prima.\nMaar dit staat dus niet goed. First boot device moet de ssd zijn. en niet de cd.\n\nMet die eerste geef je aan, welke HD (van de 2) je voorkeur heeft om van op te starten. \nMet die tweede (Frist boot) geef je aan, waar het systeem van moet opstarten. Dus hij zoekt nu eerst een cdrom met Windows.\n\nSecond device zou ik de cdrom maken, maar op zich is dat niet zo erg als daar de oude hd staat.\n\nOf dat je probleem oplost blijft vaag.\n\nNu vermeld je wel: [QUOTE]Ik heb ondertussen systeempartitie gedeleet en samengevoegd met partitie ernaast.[/QUOTE]\n\nMaar het resultaat daarvan mis ik nog even.\n\nEn dat plaatje heb ik gevraagd of de moderator dat even wat kleiner maakt. \n\nEdit.. Oef je bericht werd nog aangepast lees ik nu. Perfect dat het nu werkt!!!!\nEn waarom wel opstarten: Als hij Windows niet vindt op in de dvd speler, dat gaat het systeem vanzelf weer verder zoeken. Dus uiteindelijk wordt er wel opgestart.\n\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...