Ga naar inhoud

installeren op ssd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alles doet Windows voor je. Haal je oude hdd los en hang de ssd aan sata 1. Stel in het bios AHCI in, bij de sata modus. Ssd wordt niet gedefragmenteerd en Windows stelt zelf trim in. Als je een OZC ssd hebt kan je even kijken op de site van OZC of de ssd van de laatste firmware versie is verzien, met een tooltje. Zo niet even updaten. \nNa de installatie sluit je de oude hd weer aan op sata 2 en kan je daar Windows eraf mikken. (eventueel in veilige modus, omdat je soms niet de hele Windows map eraf kunt gooien) \nTenzij je moederbord heel oud is, hoef je geen extra controllers daarvoor te installeren.\n\nNiek
Link naar reactie
Als je zeker weet, dat op de Windows partitie geen belangrijke data meer staat. (Denk aan de map \"Users\" met documenten en muziek, favorieten en email) dan kan die partitie gewoon geformatteerd worden ja. \n\nVia schijfbeheer kan je (na een backup van alle data op alle partities van je oude schijf,) alle partities verwijderen en bijvoorbeeld in plaats van 3, maar 2 partities aanmaken. \n\nMaak niet de onnodige fout, om van tevoren je ssd te gaan formatteren ofzo. Als alleen de ssd in je pc hangt, start je op vanaf de dvd met Windows 7 en in één van de tussen menu\'s kan je kiezen voor \" schijf opties\" met diverse mogelijkheden, o.a. formatteren en (zo gewenst) partities aanmaken.\n\n\nNiek
Link naar reactie
Waar je na de installatie van W7 op de ssd even naar kunt kijken is in apparaat beheer, of alle drivers zijn geïnstalleerd. Zo niet even zoeken op de site van de fabrikant van hardware, naar jou type moederbord of bijv. videokaart. \nMaar dat is ook van toepassing als je W7 op een normale HD zet. \nMaar desp heeft gelijk, dat W7 na wat updates, de meeste hardware wel herkent.\n\nNiek
Link naar reactie
Er staat niet dat je ze moet verwijderen, :-) maar je meldt dat je een leeg stuk op je schijf overhoudt. En ik leg je uit hoe je dan van 3 (Ik zie nu dat het er totaal 4 zijn) kleinere partities, 2 of 3 (grotere) kunt maken. \nEr staat ook dat je ze eerst zou moeten backuppen. \nWijzigingen in partitie grootte aanbrengen kan in principe zonder backup, maar één klein foutje en je bent alles kwijt, tenzij je graag een dagje aan het recoveren bent. \n\nNiek
Link naar reactie
Dan zal je een schijf moeten hebben die groter is dan 1 TB, want daar hou je netto maar 931 GB aan over. Dus één van 1,5 TB of 2 TB. \nMaar je kan toch ook je bestaande data (na formatteren van de Windows partitie,) wat anders verdelen, zodat je de 4 partities wat evenwichtiger indeelt.\n\nMaar ga je me vertellen, dat je 950 GB aan data hebt en geen enkele backup mogelijkheid? \nJe weet dat harde schijven er van de ene op de andere dag, gewoon mee kunnen stoppen toch? \n\nNiek
Link naar reactie
Dit was gisteren :\r\nik heb de ssd geinstalleerd maar er is iets fout gelopen want nu gaat alles 5x trager! Nochtans een clean installatie gedaan van windows 7. Ik snap er niets van.\r\nAls ik opstart komt er voor windows de tekst : loading operating system en dat duurt al meer dan 20 seconden . En dan nog een twee minuten vooraleer ik kan beginnen!\r\nIk zie wel dat ik twee partities heb : door systeem gereserveerd\r\néén voor mijn ssd en één van mijn HD. Partitie met windows op HD heb ik geformatteerd. Ik vermoed dat daar iets schort. \r\n\r\nen vandaag :\r\n\r\nNu moet ik zeggen dat er ondertussen zo\'n 100 upgrades zijn uitgevoerd en vanmorgen start mijn zoon op en alles schijnt in orde !\r\nnu weet ik niet of ik de goede controller voor de ssd heb Hoe kan ik dat controleren ? En of de trim werkt ? Ik heb ook ssd-tweak geinstraleerd maar de free version zegt niets van de trim !
Link naar reactie
Als de opstart toch nog lang duurt, kan dat liggen aan een slechte data schijf die er aan hangt. Koppel die eens af.\n\nMaar vergeet ook niet, dat Windows gelijk aan het updaten slaat en de opstarts dan langer kunnen duren.\n\nOp een ssd maakt W7 altijd 2 partities. Eén van 100 MB en één met de rest van de ssd.\n\nEen controller zit in de chipset van je moederbord, dus voor de ssd hoef je geen aparte controller op te halen.\n\nAlleen bij bepaalde Intel ssds, moet je bij bepaalde chipsets wel een stukje software bij intel ophalen.\nVertel het merk en type van je ssd eens, want we zijn nu aan het raden.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...